RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Moderator2 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
21905. Postat la 05/03/2013 08:22 - 4496z1h24m
beyond a scris:
Valentina, cred că ştii şi tu răspunsul. Dar doreşti cât mai multe argumente.
Ei bine, "15 Nisan" este o dată calendaristică şi reprezintă două cuvinte din vocabularul zilei a 4-a din Geneză. Atunci au fost stabilite rotaţiile corpurilor cereşti astfel încât observatorii planetari ce urmau a fi creaţi pe Terra să poată beneficia de un sistem de măsurare temporală după:
- mişcarea de revoluţie a Terrei în jurul Soarelui: ANUL;
- mişcarea Lunii în jurul Terrei: LUNA;
- mişcarea de rotaţie a Terrei în jurul propriei axe: ZIUA.
Faţă de toate acestea, "sâmbăta" este un cuvânt din vocabularul zilei a 7-a, nu a 4-a. Aşadar, Sabatul (sâmbăta) nu are nicio legătură cu vreo anume dată calendaristică anuală sau lunară.
Dacă Domnul nu s-ar fi odihnit în ziua a 7-a, noi n-am fi avut "Sabat". Am fi avut doar ani, luni, zile.
Este alegerea lui Dumnezeu că a făcut Sabatul dintr-o zi temporală (o rotaţie planetară în jurul propriei axe).
Sabatul pică mereu şi mereu în a 7-a zi de la geneză încoace.
Tot aşa, timp de 40 de ani în pustie, evreii culegeau mana cu care se hrăneau timp de 6 zile, iar a 7-a nu, adică ciclul era 6+1.
Conform teoriei sabatului lunar, sabatele de început şi de sfârşit de lună ar fi 8, respectiv, 29. Conform teoriei ăsteia, zilele de lună nouă nu s-ar fi contabilizat în cadrul săptămânii.
Atunci, la culegerea manei, Biblia trebuia neapărat să dea precizări suplimentare: se culegea mana sau nu? Dar fie că se culegea, fie nu, ciclurile de 6+1 tot ar fi fost stricate la fiecare început şi sfârşit de lună:
- dacă se culegea mană la luna nouă, atunci ciclul de culegere ar fi devenit, la început de lună, de 7+1 (sau 8+1, în cazul a două zile de lună nouă);
- dacă nu se culegea mană la luna nouă, atunci ciclul de la sfârşitul lunii, ar fi fost de 6+2 (sau 6+3, în cazul a două zile de lună nouă).
Dar Biblia nu dă de înţeles aşa ceva că s-ar fi întâmplat vreodată. Ciclul era de 6+1 neschimbat.
_______
Anul solar actual are ~365.25 zile. Iar luna lunară actuală are ~29.5 zile.
Anul actual, deci, nu se divide exact cu luna şi nici cu săptămâna.
Aşadar, datele calendaristice nu vor cădea în fiecare an în aceeaşi zi a săptămânii.
Numai cei ce omit din calcul zilele de lună nouă, neincluzându-le în cadrul săptămânii, doar aceia ţin un sabat numit "sabat lunar" care cade mereu în aceeaşi zi a lunii.
Despre omiterea aceasta, însă, eu unul am mai scris că nu poate fi biblică. Şi am specificat şi argumentele raţionale în postarea 21799 de pe topicul "Calendar cu săptămâna după fazele lunii".
De asemenea, tot pe acel topic, câteva postări mai târziu (postarea 21820) am scris:
beyond a scris:
...nu cred că cei care ţin un sabat lunar consideră că săptămâna are mai mult de 7 zile. Ci, din câte mi-am putut da eu seama, ei susţin faptul că zilele de lună nouă se exclud din numărătoarea celor 7 zile.
Tocmai de aceea, eu nu am dorit să combat acest lucru bine întipărit în teoria sabatului lunar (în care sabatul pică mereu pe 8, 15, 22, 29). Ci doar am pus accent pe faptul că zilele de lună nouă n-au niciun motiv să fie excluse DIN INTERVALE MAI MARI DE O LUNĂ.
Şi am dat ca exemplu, cele 50 de zile de la legănarea snopului până la Cincizecime, sau 33 (66) de zile pentru curăţarea femeii după naştere când ea nu avea dreptul să intre în Templu. Mai pot adauga şi alte intervale (de exemplu şi cele 40 de zile de iscodire a Canaanului).
Aceste intervale dacă nu ar fi conţinut zilele de lună nouă, trebuia NEAPĂRAT ca Yahweh să fi specificat acest lucru. Altfel mesajul Său ar fi fost incomplet şi, în consecinţă, incorect implementat în viaţa practică.
Moderator
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Moderator2 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
21906. Postat la 05/03/2013 08:23 - 4496z1h22m
valentina a scris:
Multumesc foarte mult. De lacrimi si nopti nedormite am avut parte toata perioada calendarului lunar si parca doresc o confirmare, iar si iar. Nu trebuia sa scriu sambata , ci Sabat, ca asa era corect.
Moderator
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Moderator2 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
21907. Postat la 05/03/2013 08:24 - 4496z1h21m
Lucia a scris:
Izbavirea ne vine de sus, daca o acceptam cu sinceritate...explicatia este deosebita, insa daca o accepti, ar trebui sa mananci Pastele pe 15 Nisan, noaptea, ce zici, mai esti atat de convinsa de explicatia de mai sus?
Ea combate calendarul lunar, dar sustine Pastele!
Moderator
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
21910. Postat la 05/03/2013 15:25 - 4495z18h20m
Lucia, e vorba de izbăvirea aceea când scapi de presiunea exercitată asupra ta . Când în sfârşit ţi se confirmă că gândeşti bine. Aminteşteţi cât m-ai încurajat şi că am fost banată din cauza calendarului. Paştele este o altă latură a problemei, care ţine de credinţă. Eu urmez ceeace Domnul Isus ne-a zis: faceţi aşa cum v-am arătat eu. Aştept momentul când beyond va aborda tema Paştelui : Cum citeşti..... Ioan13; 1-17, şi 1 Corinteni 11; 23-28
Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Soră Valentina cina este Paște conform 1Corinteni 11:23,24,25:
23. Căci am primit de la Domnul ce v-am învăţat; şi anume că, Domnul Isus, în noaptea în care a fost vândut, a luat o pâine.
24. Şi, după ce a mulţumit lui Dumnezeu, a frânt-o, şi a zis: "Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu, care se frânge pentru voi; să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea."
25. Tot astfel, după cină, a luat paharul, şi a zis: "Acest pahar este legământul cel nou în sângele Meu; să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea, ori de câte ori veţi bea din el."
26. Pentru că, ori de câte ori mâncaţi din pâinea aceasta şi beţi din paharul acesta, vestiţi moartea Domnului, până va veni El.
Iar cu privire la precizări aș vrea să știu despre care precizări este vorba?
Fiţi şi voi îndelung răbdători, întăriţi-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.Iacov 5:7
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
emanolake (detalii numai pentru membrii conectaţi)
21920. Postat la 06/03/2013 22:00 - 4494z11h46m
E foarte interesant ca la inceputul epistolei Pavel vorbeste biserici din Corint in 1 corinteni. 1:4-8, precum Harul Domnului sa revarsat peste ei si ia imbogatit cu ori ce vorbire si cunostinta, adica cunostinta in cuvintul Domnului, deoarece El vă va intari până la sfirsit si cum te intareste Domnul ? măcind painea vieti care este trupul Domnului care te intareste sa propasesti pe calea vieti si singele care este pentru iertarea pacatelor.Apostolu Pavel nu avea de ce sa le remarce sau sa le explice cum sa ia Pastele deoarece Pastele era o sarbatoare iar majoritatea stiau de Paste si cum sa-l iei pentru ca era obligatoriu si scris in Lege, daca nu stiau cum sa ia Pastele atuncea inseamna ca nu erau bogati in cunostinta.
Mulţumesc Dumnezeului meu totdeauna, cu privire la voi, pentru harul lui Dumnezeu care v-a fost dat în Isus Hristos. Căci în El aţi fost îmbogăţiţi în toate privinţele, cu orice vorbire şi cu orice cunoştinţă. În felul acesta, mărturia despre Hristos a fost bine întărită în mijlocul vostru; aşa că nu duceţi lipsă de niciun fel de dar, în aşteptarea arătării Domnului nostru Isus Hristos. El vă va întări până la sfârşit, în aşa fel ca să fiţi fără vină în ziua venirii Domnului nostru Isus Hristos.
Deconectat
RE: Când consumăm Pesach-ul - la intrarea sau după ieșirea din 14 Nisan?
Sinceritatea și corectitudinea eu o văd și o apreciez la soara Lucia în 21912 din 05.03 - Pesach-ul (sau Cina cea de taină - nu pascaliile creștine de toate felurile) este în 14 (de la asfințitul din 13, până după asfințitul din 14 - nu între 14 și 15 - între 14 și 15 nu este o altă zi întreagă).
Precizările la care cred că se referă sora Valentina, sunt cele din Faptele ap. 1:7 El le-a răspuns: ,,Nu este treaba voastră să ştiţi vremurile sau soroacele; pe acestea YaHVeH le-a păstrat sub stăpânirea Sa. 8 Ci voi veţi primi o putere, când Se va coborî Duhul Sfânt peste voi, şi-Mi veţi fi martori în Ierusalim, în toată Iudeea, în Samaria şi până la marginile pământului,,.
Oricum aceștia nu sunt cei din biserici, care se oresc la botezul cu apă.
Pesach-ul semnifică trecerea Îngerului nimicitor peste casele celor cu Viață însemnați prin sângele de pe ușiori (Hei de la YaHVeH), pentru a omorî pe întâii născuți ai celor MORȚI (care nu aveau ușiorii unși cu sângele simbolul Vieții Mielului). Paștele reprezintă Pascaliile latino-bizantine cu ouă și iepurașul de EASTER (al creștinismului tributar păgânismului). Sfintenia se află în Pesach sameach (trecere fericită), și nu în Paște fericit sau Hristos a înviat.
Pesachul este o jertfă sau o activitate (fostul miel sau actualele rugăciuni cu serviciul duhovnicesc din seara întunericului zilei de 14 Nisan, în cadrul unei mese de comemorare (SEDER cu AZIMA ca TRUPUL care frânt - Leviticul 23.5 - ziua I cu adunare sfântă, în care Messia a fost răstignit) prin care, an de an se VESTEȘTE MOARTEA din lumina zilei de 14 Nisan (când Messia a stat și a murit pe lemn, de la ceasul al 3-lea până la ceasuln al 9-lea), și o masă ca PRAZNIC al AZIMILOR (ca o pomană creștină) în cinstea morții Mântuitorului (Leviticul 23.6).
Apoi, pentru că s-a tot făcut referire la numele meu, eu văd sensul și interesul susținerilor, și nu mă interesează cine pe cine crede, cine cui dă dreptate r11; DREPTATEA și ADEVĂRUL sunt SUS! ...nu mă mulțumește pe cât mă îndurerează deferența de vedere - Adevărul este UNIC și SFÂNT, și este mai presus de oricare dintre noi! Pe mine nu mă interesează ce zice omul, mai mult decât ceea ce eu am văzut părerea CERULUI. Cu mulțumire pentru orice repercursiune care s-ar îndrepta împotriva mea, eu sunt dispus să primesc ocara întregii lumi, în contrapartidă cu Slava pe care o aștept de Sus, chiar și mai ales... moartea pe care au primit-o toți cei care au ales a rămâne de partea ADEVĂRULUI! Indiferent de conștientizarea proprie, orice om este o influență asupra celor în preajma cărora a ajuns în afara voinței lui - omul poate fi o influență de VIAȚĂ spre VIAȚĂ, sau de MOARTE spre MOARTE, ...după voia lui, ...dacă este în armonie cu ADEVĂRUL de Sus, și nu după convingerile lui. Ce influență ai, ...ACEEA VEI PRIMI - eu acționez după credința mea, dorind Viața - facă- se VOIA Celui Veșnic Prea Înalt!
La postarea nr.21806 din 25.02.2012, beyond, scrie: De aceea, ELIAHU777, s-ar putea să faci confuzie între seri. Noi astăzi denumim cu titlul de "seară" numai seara a doua (de la sfârşitul zilei).
Şi totuşi, la această seară a doua se referea Exodul 12.18; iată ce stă scris: "În luna întâi, din a patrusprezecea zi a lunii, seara, să mâncaţi azimi, până în seara zilei a douăzeci şi una a lunii."
Seara de care vorbeşte aici, este seara a doua, nu prima. Deoarece ziua de 15 este "ziua întâia" (Lev.23.6,7) a Praznicului Azimilor. Aşa că ultima zi este ziua de 21 a lunii, nu ziua de 20 cum ai indicat tu.
1. Admit că eu sunt greșit! Slăvit să fie EL!
2. Puteți să credeți VOI ce o-ți vrea - nimeni nu vă obligă să credeți altfel, decât alegeți. Fără nici un dubiu însă, pentru mine și pentru toți care vor să recunoască Adevărul, sunt încredințat că nu fac nici o confuzie! ...nici între seri, și nici între zile! Și mai ales... nici nu am interes în acest sens, spre O VEȘNICĂ NENOROCIRE A MEA!
Pentru foarte mulți, Exodul 12.18 este foarte CLAR: de la literă, la DUH - 14 este prima zi, și 20 este ultima zi de PESACH (din a 14-a zi seara... când începe ziua calendaristică, până în seara zilei a 21-a), pentru că ziua începe cu noaptea și noaptea începe cu straja I de seară a întunericului fiecărei zi) - eu vin din Ploiești (de oriunde din interior - dacă nu precizez locul, strada), până în București (până la intrarea în București, dacă nu precizez o locație din interiorul Bucureștiului) - astfel, cel puțin ca un specialist atestat în științe exacte, nu pot primi lecții de inclusiv și exclusiv, nici măcar de la un doctor în teologie care nu poate număra pe ,,dește,,... în ghilimele.
CEL MAI CONCLUDENT și RELEVANT este cum a confirmat în cel mai minunat mod și apostolul Pavel în 1 Corinteni 11.23: Căci am primit de la Messia ce v-am învăţat; şi anume, că Yahshuah Messia, în noaptea în care a fost vândut, a luat o pâine.
ESTE CLAR: ...după orice logică și simplă judecată! În prima strajă (straja de seară) a nopții zilei de 14 Nisan, Mesia a serbat Pesach-ul (a luat o azimă); la sfârșitul străji a II-a (straja de la miezul nopții) a nopții zilei de 14 Nisan, a fost arestat de garda Templului (ceata de criminali ai preoților); în timpul străjii a III-a (straja cântatului cocoșilor) a nopții zilei de 14 Nisan, a fost dus și batjocorit la Templu; în timpul străjii a IV-a (straja de dimineață) a nopții zilei de 14 Nisan, a fost purtat și batjocorit de spurcăciunile preoțești (de la Ana, ...la Caiafa); în zorii zilei de 14 Nisan (în timpul răsăritului soarelui, după lege), la primul ceas din zi (nu așa cum minte Ioan 19.14 - la ceasul al șaselea, cum Biblia origenist niceeană se referă la ora păgână 06.00), a fost dus la GABATA și judecat de Pilat, ...și la ceasul al 3-lea a fost răstignit (Marcu 15.25), în ziua de 14 Nisan. Ziua de 15 Nisan este Praznicul Azimilor și Marele Shabbat al Pesach-ului (Ioan 19.31), după moartea lui Messia; iar 16 Nisan, este este a doua zi după Pesach-ul din 14 Nisan (prima zi după Pesach fiind 15 Nisan), din care încep să se numere cele 7 săptămâni întregi (de lucru, fără sărbătorile de Lună nouă, care de la 1 Samuel s-au ținut).
Aşa că... ultima zi NU este ziua de 21 a lunii, CI ziua de 20 cum AM indicat EU, ...nu cum indici TU.
3. beyond zice ,,Noi astăzi denumim,,! ...să fiți sănătoși VOI TOȚI care astăzi denumiți cu titlu de seară, ...învârtind cum vă place serile și zilele SFINTEI SĂRBĂTORI de PESACH; este treaba voastră - eu vă respect pe TOȚI fără nici o considerație asupra crezului pe care și eu l-am avut, mulțumind Cerului pentru călăuzirea mea. Cu regret, eu am înțeles bine Falsul creștin (numit creștinism iudaic sau mesianic, prin interpretarea Adavărului clar... chiar și în Biblia creștină) - nici un iudeu sau mesianic curat nu-l recunoaște pe Christosul creștinismului, prezentat doar prin încercarea DE A SUCI ADEVĂRUL, ca în aceeași postare... citez: Mielul de Paşte se jertfea, conform Lev.23.5, ,,între cele două seri,, (vezi dualul implicat în expresia בֵין הָעַרְבָּיִם - beyn ha'arbayim), adică în preajma apusului de soare la trecerea zilei de 14 Nisan şi înainte de începutul zilei de 15 Nisan.
Cine nu știe ce scrie și ce înseamnă, ...poate înghiți orice minciuna cum puii de rândunică înghit greierii dați în cioc de mama lor dar eu, nu pot înghiți că... בֵין הָעַרְבָּיִם - beyn ha'arbayim, înseamnă... ,,în preajma apusului de soare,,.
- הָעַרְבָּיִם - ha'arbayim = ÎNSEAMNĂ amurguri (la pural), iar... ,,בֵין - beyn,, ...înseamnă ,,ÎNTRE,, care este... diferit de ,,בֵי - Bey,, care înseamnă ,,în,, (ca la beyond - BEY_OND... בֵיענד = ענד_ בֵי = îmbrăcat în mine, diferit de BEYN_OND = îmbrăcat între mine) - AICI, CORNILESCU a tradus corect... între cele două seri, iar tu beyond nu traduci corect. Un EVREU RELIGIOS - UN RABIN PREGĂTIT în Școala rabinică din Ierusalim - nu în Institutele de iudaism din lumea neamurilor (ca cel din Cluj - Babeș-Bolyai university), citește... în amurg - și cine citește în DEX, va vedea că AMURGUL este timpul dintre apusul de soare și instalarea întunericului zilei care abia a început).
În plus, sunt mulți martori care susțin Adevărul că Pesachul este în ziua 14-a, când s-a jertfit mielul și în Egipt, precum li în Ierusalim (Luca 22.7 și 14), care dacă ar fi în a 15-a zi, ar da toate sărbătorile de vară peste cap (Sărbătoarea săîptămânilor și Cincizecimea Sfântă - nu penticosta creștină); cel mai concludent martor, este apostolul Pavel: 1 Corinteni 11:23 Căci am primit de la Messia ce v-am învăţat; şi anume, că Yahshuah, în noaptea în care a fost vândut, a luat o pâine.
A fost cumva RĂSTIGNIREA în ziua de 15 Nisan, și pe 16 Nisan să fi fost Shabbath-ul ???
În Egipt s-au mânjit cumva ușiorii în noaptea de 15 Aviv (Exod 12.6) ???
Astfel, decât să fiu ca (și cu) toată lumea antedeluviană, prefer și aleg să fiu ca (și cu) Noe; eu nu caut slavă de la nimeni de jos - eu aștept Slava care vine de sus.
<< ADEVĂRUL FĂRĂ DRAGOSTE ESTE O ÎNŞELĂTORIE; DRAGOSTEA FĂRĂ ADEVĂR ESTE O ILUZIE >>
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
21922. Postat la 07/03/2013 07:22 - 4494z2h24m
Dani şi ELIAHU, precizările la care m-am referit sunt cele din Ioan13........... şi punctul pe i: Pentru că Eu v-am dat o pildă, ca şi voi să faceţi cum am făcut Eu.
( ELIAHU şi aici Ioan a minţit?)
Ce fac creştinii din ultimele porunci date de Isus? Le tratează cu indiferenţă.
Lev. 23 ;4 şi legile cerimoniale sunt mai puternice decât SĂ FACEŢI CUM AM FĂCUT EU, în 33 de ani cât am locuit pe pământ.
În noaptea aceea Domnul Isus spune, din nou: aţi citit cum scrie în Lege?, dar Eu vă zic.........În noaptea aceea El a dat o poruncă nouă.
Ce facem noi care ne lăudăm că suntem în curţile cereşti, primim prin Duhul învăţătură adevărată şi stăm de vorbă faţa către Faţă cu Tatăl şi Fiul?, cu cei 33 de ani ai Lui pe pământ? Aceasta e durerea mea.
Poate anul acesta , la acest topic, veţi scrie despre Paştele lui Isus din camera de sus.
Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Valentina a scris:
Dani şi ELIAHU, precizările la care m-am referit sunt cele din Ioan13... şi punctul pe i: Pentru că Eu v-am dat o pildă, ca şi voi să faceţi cum am făcut Eu.
(ELIAHU şi aici Ioan a minţit?)
Ce fac creştinii din ultimele porunci date de Isus? Le tratează cu indiferenţă.
Lev. 23; 4 şi legile ceremoniale sunt mai puternice decât SĂ FACEŢI CUM AM FĂCUT EU, în 33 de ani cât am locuit pe pământ.
Soră Valentina cu privire la Ioan 13, vreau să vă întreb ce nu facem noi din tot ce spune Isus, tocmai acest capitol vorbește de Paște, el a dat o pildă ce noi azi o punem în practică în totalitate, deci problema nu este în ograda noastră ci mai degrabă în a voastră, din câte știu nu respectați deloc acele indicați date de Mesia, noi prăznui Paștele conform scripturii, tot așa cum a prăznuit și mântuitorul nostru, pe când dumneavoastră prăznuiți Paștele instituite de Papa de la Vatican.
Cu privire la Levitic 23 ce să vă spun, nu mai spun nimic deoarece v-am dat argumente biblice că aceste sărbători nu sunt ceremoniale, aceste sărbători sunt a Domnului și nu a evreului, dar ce să faci când oameni nu vor să înțeleagă, poți să le spui de o mie de ori și tot nu pricep.
Soră Valentina eu am o întrebare legat de aceste sărbători ceremoniale din punctul dumneavoastră de vedere, dar eu am observat că prima sărbătoare enumerată în Levitic 23 este Sabatul chiar în capul listei, ce facem cu Sabatul? este ceremonial nu ? atunci nu mai trebuie nici Sabatul prăznuit Nu?
Valentina a scris:
Aceasta e durerea mea.
Poate anul acesta, la acest topic, veţi scrie despre Paştele lui Isus din camera de sus.
Soră Valentina dumneavoastră aveți o durere nejustificată cu privire la prăznuirea Paștelui din Ioan 13, dar eu am o durere ce nu o pot înțelege de mulți ani, cum poate biserica din care faceți parte să prăznuiască un Paște care este pus de oameni, iar adevăratul Paște este ceremonial și călcat în picioare ca struguri în teasc.
Nu demult am avut o discuție cu un Pastor Adventist pe tema sărbătorilor, iar răspunsul la întrebarea mea de ce biserica din care face parte ține sărbătorile Papale și nu cele instituite de Dumnezeu?, iar răspunsul a fost unul care m-a uimit, da noi sărbătorim acele sărbători Papale doar comercial, dar nu văd un păcat în asta, dar să prăznuiești și cele a Evreilor nu este păcat, la care am intervenit și am întrebat dacă scrie așa în Levitic 23, la cara a spus scuze a Domnului, iar eu am zis așa mai merge că așa este scris.
Fiţi şi voi îndelung răbdători, întăriţi-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.Iacov 5:7
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Moderator2 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
21927. Postat la 07/03/2013 13:46 - 4493z20h0m
Atenţie !!
Vă rog să nu ieşiţi din subiect !!
Aici subiectul este [/color[color=blue]]" Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?"
Discuţiile care nu vorbesc despre detaliile privitoare la când se mănâncă Paştele conduc la alte discuţii offline şi trebuiesc şterse.
Mulţumesc.
Moderator
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Cred ca mai simplu era Dani sa spui asa ca sa inteleagă si valentina : Cum este posibil ca un Crestin Pocait (Barbat sau Femeie ) salvati din această lume de pacat si traditii si să nu tină cont de ce este scris in Biblie , cum să sarbatoarească Pastele ne ţinând cont de acest verset :
Ioan 2. 13 Paştile iudeilor era aproape; şi Isus S-a suit la Ierusalim.
Oare nu trebuie sa tinem si noi Pastele pe care si Domnul la Pazit adică Pastele Evreiesc .
Ce avem noi de aface cu ce tin altii , cate religii atatea sunt si zilele in care se sarbatoresc Pastile . Dar să nu uitam doar unul are valoare cel Evreiesc 14 Nisan cu Lună plina pe Cer acesta este semnul . Anul acesta Pastele pică in seara zilei de 25-26 martie .
Valentina oare Dumnezeu nu vorbeste prin oameni ?
Psalmul 84.11. Căci Domnul Dumnezeu este un soare şi un scut, Domnul dă îndurare şi slavă, şi nu lipseşte de nici un bine pe cei ce duc o viaţă fără prihană.
Doamne al oştirilor, ferice de omul care se încrede în Tine!
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Dragii mei, se apropie o minunata Sarbatoare, inima mea tresalta de bucuria mantuirii acordata prin Jertfa de pe Calvar, prin Mielul care a ridicat pacatul lumii.
Pot pasi cu sfiala , inchizand ochii si incercand sa vad prin ochii credintei o seara de 14 Nisan, Mantuitorul intre cei doisprazece ucenici, in camera de sus la licarul lumini, pe masa un miel aburind...iar Isus prinzand un stergar si incingandu-Se, s-a plecat sa spele picioarele ucenicilor.
Isuse, lacrimi curg din ochii mei, Tu , Imparat al Imparatilor, ai facut un gest unic in istoria omenirii...Te-ai plecat, Te-ai umilit ca sa ne inveti Taina evlaviei!
Ajuta-ma, sa iau exemplu de la Tine, sa ma plec si sa slujesc fratelui meu, sa iubesc cum ne iubesti Tu!
Apoi, sa pot sa intind mana spre painea ce ai franto Tu, Trupul Tau, sa stiu sa fac diferenta intre ce este sfant, sa pot bea paharul Tau, Sangele ce a curs si sa simt fiorul iertarii Tale care curge si imi inunda fiecare fibra din corpul meu, care ma sfinteste si ma curateste si imi da vindecare!
Credinta ma transpune in vremurile ucenicilor, dar deschid ochii si vad adunarea in care merg si pe fiecare frate si sora, caruia as vrea in putine cuvinte sa le spun cat de mult ii iubesc, sa-mi cer iertare in cazul in care am gresit, sa-i mangai daca sunt tristi si sa ma bucur impreuna cu ei la Sarbatoarea care vine.
Nu vorbele pot descrie Pastele ca sarbatoare, ci dealul Golgotei plange in amintirea acelui eveniment unic in istoria omenirii, gradina Ghetismani este martora la intristarea Mantuitorului, pamantul s-a cutremurat, iar soarele s-a intunecat cand Mielul si-a dat ultima suflare!
Eu ce fac in aceasta zi, cum imi petrec timpul?
Meriti toata cinstea si onoarea Tata din ceruri, pentru Fiul Tau care L-ai dat ca Jertfa pentru mine, iar acum prin Duhul Sfant ma ajuti sa ajung la desavarsire, iti multumesc!
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Aş dori să revin un pic mai la topic şi să abordez mai exact ce e cu apusul şi cu seara.
Recunosc că, din neglijenţă, am făcut o inexactitate (în postarea 21806 de pe topicul "Calendar cu săptămâna după fazele lunii" ) atunci când am scris că: noi astăzi considerăm ca fiind seară "NUMAI" seara de dinainte de apus. Inexactitatea constă în acel cuvânt "NUMAI". El trebuia să fi fost "ŞI". Deoarece seară este când lumina scade în intensitate ("este amestecată cu întuneric", ca să zicem aşa), iar asta are loc şi înainte de apus, şi în amurgul ce urmează apusului.
Pentru a fi cât mai inteligibilă, explicaţia mea va avea o tentă schematică.
Aşadar, voi schematiza ciclurile zilei cu numere şi liniuţe. (Însă doresc să spun de la bun început că nu voi fi foarte riguros cu momentul dimineţii, deoarece nu aş vrea să încarc foarte mult postarea.)
Numerele îngroşate reprezintă apusuri de soare, iar liniuţele cu roşu reprezintă momentele zilei când intensitatea luminoasă a soarelui începe să scadă, lumina fiind amestecată cu întunericul.
Aşadar, iată desfăşurarea unei zile calendaristice:
1---2----------------3------------------4---5
Punctele 1 şi 5 sunt apusurile de început şi de final ale unei zile.
Apusul este acel moment în care discul solar dispare sub linia orizontului.
A se vedea linkul: http://ro.wikipedia.org/wiki/Apus
Din momentul apusului până la căderea nopţii când se întunecă de tot, există ceea ce numim "amurg" sau "crepuscul de seară". În amurg mai există ceva lumină provenită de la soare, chiar dacă soarele e sub linia orizontul. Această lumină remanentă se datorează refracţiei în atmosfera Terrei a razelor solare (puteţi revedea linkul oferit mai înainte).
[Tot aşa este şi dimineaţa: apare lumină pe cer mai înainte ca soarele să răsară efectiv de sub linia orizontului; iar intervalul de timp de când începe să se facă lumină şi până răsare efectiv soarele se numeşte auroră sau crespuscul de dimineaţă - vezi linkul http://ro.wikipedia.org/wiki/R%C4%83s%C4%83rit]
Punctul 2 este momentul numit "căderea nopţii", când se face întuneric de-a binelea.
Aşadar, intervalul 1-2 este "amurgul".
Punctul 3 este momentul dimineţii şi, după cum am zis, nu-l voi detalia fiindcă nu face obiectul discuţiei noastre.
Intervalul 2-3 este, deci, noaptea.
Punctul 4 este momentul de sfârşit al după amiezii, moment în care intensitatea luminoasă a soarelui începe să scadă.
Intervalul 3-4 este ceea ce numim ziua. Mai precis, ziua luminoasă, nu ziua calendaristică; fiindcă ziua calendaristică conţine toate punctele de la 1 la 5.
_______
Acum să definim noţiunea de SEARĂ. Seara este denumirea acelei perioade de timp în care lumina începe să scadă în intensitate, fiind amestecată cu întunericul.
Seara este reprezentată schematic cu liniuţele roşii.
Astăzi se recunoaşte că seara este aşa cum este definită pe Wikipedia. Acolo se spune foarte bine (a se vedea linkul http://ro.wikipedia.org/wiki/Sear%C4%83):
"Seara este perioada cuprinsă între sfârșitul după amiezii și noapte când lumina zilei este în scădere. Deși termenul este subiectiv, seara se consideră este de obicei începând înainte de apusul soarelui și extinzându-se până la căderea nopții"
Pentru a explica mai bine expresia biblică "beyn ha'arbayim" trebuie să surprindem anumite aspecte datorate continuităţii timpului; de aceea, voi face o nouă schemă: de data asta pentru două zile consecutive (menţionez că cele 5 puncte de la prima schemă se repetă şi la următoarea):
Ei bine, după cum se vede în această schemă, punctul 5 este apusul de soare care delimitează o zi de alta.
Se poate remarca de-o parte şi de alta a lui, faptul că există două seri: una înainte de apusul soarelui (intervalul 4-5), şi amurgul de după el (intervalul 5-6).
Datorită continuităţii temporale, Wikipedia combină cele două seri şi le numeşte pe amândouă cu titlul general de "SEARĂ". Şi este foarte corect.
Însă Biblia e şi mai exactă: ea vorbeşte despre intervalul numit "beyn ha'arbayim", adică între cele două seri. Cornilescu a tradus foarte bine. Nici eu nu am spus altceva din acest punct de vedere.
_______
Dar ce ar putea semnifica această expresie: "între cele două seri"? Aceasta e problema principală.
Adevărul este că cele două seri la care se referă Biblia, sunt cele aflate imediat în stânga şi în dreapta apusului reprezentat de numărul 5. Adică, cele două seri sunt intervalele 4-5 şi 5-6 din ultima schemă de mai sus.
Problema apare deoarece, necitind bine cuvântul Scripturii, adepţii sabatului lunar şi ai Paştelui în 13-14 Nisan, consideră că expresia ar însemna o zi întreagă: "între cele două amurguri", adică de la un amurg la altul.
De asemenea, ei nu ştiu că "seara", aşa cum este definită pe Wikipedia, nu este un apanaj al necredinţei, ci chiar afirmaţiile Scripturii ne dovedesc că este aşa.
De asemenea, adepţii erorii se pare că nu prea ştiu că în Scriptură, expresia "beyn ha'arbayim" apare de 11 ori. Dar, Cornilescu, din motive pe care eu nu le pot înţelege, a tradus corect expresia beyn ha'arbayim = "între cele două seri, doar în două cazuri: la Ex.16.12 şi la Lev.23.5.
În restul de nouă cazuri a tradus inexact cu cuvântul "seara".
Ca să nu încarc foarte mult postarea, mă voi opri deocamdată aici, lăsând pe fiecare să descopere frumuseţea şi adevărul citirii integrale a Bibliei.
Deconectat
RE: Când consumăm Pesach-ul - la intrarea sau după ieșirea din 14 Nisan?
Ca specializat în PLANURI de PREGĂTIRE și INSTRUIRE de SPECIALITATE TEHNICĂ și alte câteva 13 DOMENII sau DISCIPLINE, la nivel de câteva multe mii de oameni, apreciez (de data aceasta) prezentarea de mai sus ale fratelui BEYOND, dar încercarea schematică de a explica desfășurarea timpului unei zile, ca un bun cunoscător al măsurării timpului și al istoriei calendarelor, mi se pare foarte greoi (dacă nu imposibil pentru mulți care sper să nu se simtă jigniți dacă spunem că au mai puține clase - și eu am fost așa - cu puține clase, când mă simțeam foarte bine cu atât cât cunoșteam, față de mai târziu când, cu cât am cunoscut mai mult, cu atât mi-am dat seama de cât puțin cunosc, pentru ca acum să-mi înțeleg MICIMEA NEDEFINITĂ în fața NEMĂRGINITEI CUNOAȘTERI (cât cunosc, față de cât avem de cunoscut - nu sunt nici o picătură într-un ocean).
Astfel, pentru că nu știu alt Topic unde să discutăm despre MĂSURAREA TIMPULUI unei zile calendaristice, consider MOMENTUL și acest Topic, drept cea mai bună OCAZIE pentru această dezbatere, nu pentru a face pe înțeleptul care se laudă singur, cât pentru a ajuta la priceperea mai ușoară (și poate, și mai bine) a ADEVĂRULUI pe care, numai cine nu vrea să nu poată înțelege REALITATEA (așa cum am fost și eu pe vremea necredinței și aroganței mele religioase insuflate de învățătorii întunericului meu religios) - SABIA cu DOUĂ TĂIȘURI care, dacă nu sfințește și nu mântuiește, cu siguranță va nimici (Evrei 4.12).
Postez explicația prin copy-paste, din propriile scrieri:
Ziua este unitatea de bază a timpului de existenţă şi de activitate, pe care întreaga Creaţie (de la Genesa 1.1, până la Apocalipsa 22.21) o respectă; pentru cine o înţelege, ea mărturiseşte atât despre dezechibrul adus naturii de către om, cât şi despre necesitatea restabiliri echilibrului acesteia. Natura ne arată timpul; Soarele şi luna, ne luminează (din veșnicie - Genesa 1.1), ne oferă condiţiile de viaţă (de la Facere - Genesa 1.3; 1.12 și Ioan 1.4) , dar şi măsoară timpul (Genesa 1.14) pe care, omul... îl ignoră: el nu-şi cunoaşte ceasul. ... Dar pentru orice lucru este o vreme (Eclesiastul 9.12; 8.6); ajunge zilei necazul ei (Matei 6.34). La FACERE, YHVH a spus: a fost o seară, şi apoi a fost o dimineaţă; aşadar, ca dată calendaristică, ziua calendaristică începe cu seara întunericului nopții care se continuă cu întunericul nopții și care se termină cu dimineața nopții, după care urmează lumina zilei care începe cu dimineața zilei de la răsăritul soarelui ce trece prin înainte de amiază, amiază și după amiază, pentru a ne aduce umbrele serii zilei până la asfințitul după care începe o nouă zi.
Deci, după Sfântul Cuvânt, ziua calendaristică începe la apusul Soarelui. Psalmii 104.19: Soarele ştie când trebuie să apună. - începe cu seara întunericului zilei, numit noapte și se continuă cu lumina zilei, numită zi: Genesa 1.5: YHVH a numit lumina zi, iar întunericul l-a numit noapte.
Noaptea de 12 (doisprezece) ore, este împărțită în 4 (patru) străji de noapte, a câte 3 (trei) ore, astfel: 1). noaptea începe după apusul Soarelui, cu seara întunericului nopții și se termină cu lumina dimineții nopții până în răsăritul Soarelui:
- apus de Soare;
- straja de seară, prima strajă din noapte; de la primul ceas al nopții, până la al treilea ceas din noapte (după timpul păgân, între orele 18.00 - 21.00);
- straja de la miezul nopții, a doua strajă din noapte; de la al treilea ceas din noapte, până la al şaselea ceas din noapte (între orele 21.00 - 24.00);
- straja cântatului cocoșilor, a treia strajă din noapte; de la al șaselea ceas din noapte, până la al nouălea ceas din noapte (între orele 00.00 - 03.00);
- straja de dimineață, a patra strajă din noapte; de la al treilea ceas din noapte, până dimineața, la al doisprezecelea ceas al nopții (între 03.00 - 06.00); 2). ziua începe cu dimineața zilei lumină (de la răsăritul Soarelui) și se termină cu seara zilei lumină (până la apusul Soarelui):
- răsărit de Soare;
- trei ceasuri de dimineață:
- primul ceas din zi (după timpul păgân, între orele 06.00 - 07.00);
- al doilea ceas din zi (între orele 07.00 - 08.00);
- al treilea ceas din zi (între orele 08.00 - 09.00);
- trei ceasuri până în amiază:
- al patrulea ceas din zi (între orele 09.00 - 10.00);
- al cincilea ceas din zi (între orele 10.00 - 11.00);
- al șaselea ceas din zi (între orele 11.00 - 12.00);
- amiaza zilei (al șaselea ceas din zi);
- trei ceasuri de după amiază:
- al șaptelea ceas din zi (între orele 12.00 - 13.00);
- al optelea ceas din zi (între orele 13.00 - 14.00)
- al nouălea ceas din zi (între orele 14.00 - 15.00);
- trei ceasuri de seară a zilei:
- al zecelea ceas din zi (între orele 15.00 - 16.00);
- al unsprezecelea ceas din zi (între orele 16.00 - 17.00);
- al doisprezecelea ceas din zi (între orele 17.00 - 18.00);
- apus de Soare - acesta este momentul între cele două seri.
- 14 Nisan - ora 18.00 - acesta este momentul când Yahshuah s-a așezat la masă (Luca 22.14: Când a sosit ceasul, Yahshuah a şezut la masă cu cei doisprezece apostoli - straja de seară, prima strajă din noapte;
- după al doilea pahar cu vin, în jurul orei 20.00 Iuda a plecat să-L vândă pe Mesia. (1Corinteni 11.23: în noaptea în care a fost vândut a luat o Azimă).
- 20.30 la 21.00 (un timp) au cântat cântări de laudă (Marcu 14.26: După ce au cântat cântările de laudă, au ieşit pe Muntele Măslinilor).
- în timpul străjii a treia Yahshuah s-a rugat... de 3 ori, câte o oră (Matei 26.40: Apoi a venit la ucenici, i-a găsit dormind şi a zis lui Petru: Ce, un ceas n-aţi putut să vegheaţi împreună cu Mine!)
- la miezul nopții l-au prins CRIMINALII sistemului religios.
- în timpul străjii a treia a fost batjocorit la Templu de cei din neamul Lui (la sfârșitul străji Petru s-a lepădat de El, de 3 ori).
- în timpul străjii a patra a fost batjocorit de evrei și purtat de la Ana la Caiafa (cum fac și astăzi evreii cu Shabbath-ul... ba sâmbăta, ba după Luna nouă).
- la răsăritul soarelui au fost la Pilat (la ora 06.00 după timpul păgân, zis de Ioan 19.14... la ceasul al șaselea - minciuna creștină - timpul evreiesc era... la primul ceas din zi).
- la ceasul al treilea Mesia a fost răstignit (Marcu 15.25: Când L-au răstignit, era ceasul al treilea).
- de la ceasul al șaselea până la ceasul al nouălea a fost întuneric, cutremur, au înviat cei 24 bătrâni (Matei 27.45: De la ceasul al şaselea până la ceasul al nouălea s-a făcut întuneric peste toată ţara).
- la ceasul al nouălea și-a dat duhul (Matei 27.46: Şi pe la ceasul al nouălea, Yahshuah a strigat cu glas tare: Eloi, Eloi, lama sabactani?, adică: Elohim al meu, Elohim al meu, pentru ce M-ai părăsit?r1;
- de la ceasul al nouălea până la asfințit a fost pus neîmbălsămat în mormânt.
- apusul Soarelui.
- începutul Marelui Shabbat al Pesach-ului (15 Nisan) - noapte - zi - Messia în mormânt.
- apusul Soarelui 15 Nisan.
- noaptea Messia este trezit de înger: Yahshuah! ...YaHVeH te cheamă!
- până în zori (Matei 28.1 când începea să se lumineze înspre ziua dintâi a săptămânii, Maria Magdalena şi cealaltă Marie au venit să vadă mormântul). La Sfârșitul sabatului este minciună creștină, pentru că Shabbatul s-a sfârșit la apusul soarelui din 15 Nisan, nu când începea să se lumineze de ziuă în 16 Nisan.
Când o să înțelegeți cât vă iubesc? YaHVeH să mă lovească dacă nu sunt curat la suflet iar dacă am dreptate, să le plătească celor care au schimbat ADEVĂRUL SFÂNTULUI Său CUVÂNT - Matei 18.7: dar vai de omul acela prin care vine prilejul de păcătuire!
Binecuvântări!
<< ADEVĂRUL FĂRĂ DRAGOSTE ESTE O ÎNŞELĂTORIE; DRAGOSTEA FĂRĂ ADEVĂR ESTE O ILUZIE >>
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
21968. Postat la 09/03/2013 05:24 - 4492z4h22m
Nu te-ndoi de iubirea noastră, altfel am fi sub blestem morţii veşnice. Porunca este să ne iubim.
Noi avem un mare handicap: mintea noastră este dintro materie care nu este eternă, şi totuşi credem că ea poate să discearnă lucrurile eterne. Ştim că nu e eternă? De la premiza aceasta trebuie să pornim. Oricât ne-am strădui, ceva neetern nu poate pricepe, ceva etern.
Aşa că nu te mai supăra pe noi , că nici mintea ta nu e perfectă.
După această abatere de la subiect, Valentina, are ceva de întrebat pentru a fixa în mintea aceasta pământească câteva repere:
ELIAHU, aş fi dorit să scrii orele cereşti, şi în paranteză orele omeneşti, până la capătul expunerii tale. Spre final nu am mai priceput care erau orele cereşti.
beyond, schema ta explicativă, cere câteva explicaţii. Punctul 1 până la 2 e seara a doua, urmată de noapte?. Înseamnă că punctul 5 e dimineaţă? Sau trebuie să înţeleg că de la punctul 1 pănă la punctul 5 sunt ceea ce înseamnă ÎNTRE CELE DOUĂ SERI? Între cele două seri, când mielul pentru Paşte era tăiat, sângele uns pe uşorii uşii, mâncat repede pentru ieşirea din Egipt, şi peste veacuri când Mielul Isus a fost în camera de sus pregătit pentru jertfă. Acesta e intervalul? Mai precizează odată, scriind şi ce s-antâmplat în intervalul acela.
Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
valentina, dimineaţa este punctul 3, nu 5.
Punctul 5 este apusul de soare care desparte o zi de alta.
ELIAHU spune că punctul 5 (apusul de soare) este ora 18:00. Nu mi se pare însă relevant pentru subiectul topicului. Subiectul este când se consumă Paştele: la intrarea în 14 Nisan (adică după apusul de pe 13 Nisan) sau la ieşirea din 14 Nisan.
_______
Acum, adresându-mă ţie, ELIAHU, văd că de la o postare la alta, îţi schimbi teoria. Ai schimbat macazul în două aspecte. Ţi le voi expune, şi apoi te voi ruga să te hotărăşti ca să ştim şi noi.
Aspectul 1
În postarea ta 21921 de mai sus, ai emis ideea că expresia "beyn ha'arbayim" = "între cele două seri" s-ar traduce de fapt: "între cele două amurguri".
Deoarece de la un amurg la altul trece o întreagă zi de 24 de ore, înseamnă că pentru tine, expresia beyn ha'arbayim înseamnă UN INTERVAL DE O ZI CALENDARISTICĂ.
Dacă ai responsabilitatea celor scrise, îţi aduc aminte ce spuneai:
ELIAHU777 a scris:
Cine nu știe ce scrie și ce înseamnă, ...poate înghiți orice minciuna... dar eu, nu pot înghiți că... בֵין הָעַרְבָּיִם - beyn ha'arbayim, înseamnă... ,,în preajma apusului de soare,,.
- הָעַרְבָּיִם - ha'arbayim = ÎNSEAMNĂ amurguri (la pural)
Mai nou, ai demonstrat totuşi că poţi înghiţi faptul că "beyn ha'arbayim" este în preajma apusului de soare.
Fiindcă chiar tu ai scris în postarea ta următoare (21965) astfel:
ELIAHU777 a scris:
- apus de Soare - acesta este momentul între cele două seri.
Deci, recunoşti că beyn ha'arbayim este un moment destul de scurt, apusul de soare (sau, cum zisesem eu: în preajma apusului de soare).
Aşadar, te rog să te hotărăşti: beyn ha'arbayim este un interval de o zi (de la un amurg la altul), sau un moment al apusului de soare?
Căci văd că te-ai sucit: probabil ai cercetat ce am scris eu în ultima postare 21947 despre cele 11 expresii "beyn ha'arbayim" din Biblie (pe care le voi detalia într-o altă postare). Poate că ţi-oi fi dat şi tu seama cât de iraţională ţi-era teoria cum că beyn ha'arbayim ar fi întreaga zi.
_______
Aspectul 2
Legat de noţiunea de seară, ai susţinut în aceeaşi postare a ta (21921), că noţiunea de seară nu poate fi decât ca amurg (după apus), nu şi o seară de dinainte de apus.
Iată ce ai scris:
ELIAHU777 a scris:
beyond zice ,,Noi astăzi denumim,,! ...să fiți sănătoși VOI TOȚI care astăzi denumiți cu titlu de seară, ...învârtind cum vă place serile și zilele SFINTEI SĂRBĂTORI de PESACH; este treaba voastră
Adică, dacă am scris de existenţa unei seri de dinainte de apus, pentru tine asta nu putea fi valabil. Ţi se părea că învârt eu noţiunea de seară, ca şi cum n-ar fi fost biblic ceea ce susţineam eu.
Însă mai nou, în postarea 21965, ai recunoscut chiar tu:
ELIAHU777 a scris:
- trei ceasuri de seară a zilei:
- al zecelea ceas din zi (între orele 15.00 - 16.00);
- al unsprezecelea ceas din zi (între orele 16.00 - 17.00);
- al doisprezecelea ceas din zi (între orele 17.00 - 18.00)
Deci, recunoşti că există o seară de 3 ore înainte de apusul de soare.
Hotărăşte-te! Ori există o seară şi înainte de apus, ori nu există decât amurgul de după apus?
_______
În afară de cele două aspecte de mai sus, ai mai spus că Yahshuah S-a aşezat la masă pe 14 Nisan, ora 18:00.
Cred că te-ai pripit, deoarece tu susţii că masa de Pesach a început odată cu intrarea în 14 Nisan, după trecerea lui 13 Nisan.
Mai degrabă, cred că ai vrut să scrii că Yahshuah S-a aşezat la masă pe 13 Nisan, ora 18:00 (sau 14 Nisan, ora 00:00).
Dacă nu e aşa, atunci te rog să-ţi precizezi clar poziţia.
P.S. ELIAHU, dacă nu îţi cer prea mult, te rog ca atunci când vei clarifica cele 3 lucruri de mai sus, să te referi strict la ele, fără a înflori postarea cu paranteze inutile, cu aprecieri pornite din fervoare religioasă, cu etalarea studiilor personale etc., lucruri care sunt destul de obositoare şi perturbă înţelegerea raţională. Dacă poţi să te abţii de la toate astea, cel puţin mie personal mi-ai înlesni percepţia mesajului tău on-topic, fără a fi nevoie să fac slalom printre ideile tale conexe.
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Părerea mea - şi cred că nu e prea greu de înţeles deoarece vorba aceea "pe Calea cea sfântă nici chiar şi cei fără minte nu se pot rătăci" ( Isaia 35:8)- este că perioada zilei şi data la care se consumă Paştele Domnului conform LEGII lui DUMNEZEU este prea bine lămurit în următorul pasaj ca să fie nevoie de nu ştiu câte teorii ale chibritului sau ale evreismelor...
Citat VDC: Exodul 12:3. Vorbiţi întregii adunări a lui Israel, şi spuneţi-i: ,În ziua a zecea a acestei luni, fiecare om să ia un miel de fiecare familie, un miel de fiecare casă.
4. Dacă sunt prea puţini în casă pentru un miel, să-l ia cu vecinul lui cel mai de aproape, după numărul sufletelor; să faceţi socoteala cât poate mânca fiecare din mielul acesta.
5. Să fie un miel fără cusur, de parte bărbătească, de un an; veţi putea să luaţi un miel sau un ied.
6. Să-l păstraţi până în ziua a patrusprezecea a lunii acesteia; şi toată adunarea lui Israel să-l junghie seara.
Deci mielul sau iedul de un an care era cumpărat (pentru cei ce nu aveau turme) sau pus deoparte ( de către cei ce aveau turme) în ziua a zecea era păstrat până în ziua a paisprezecea. Aceasta înseamnă că mielul respectiv nu putea fi jertfit la apusul soarelui după ziua lui 13, deoarece el trebuia păstrat până în 14 şi abia dupaceea jertfit la ceasul poruncit.
De exemplu, în fiecare zi, la Cortul Întâlnirii şi mai apoi la Templu se aduceau cel puţin 2 jertfe (arderile de tot, necurmate), şi apoi pe lângă ele, celelalte jertfe poruncite, în funcţie de sărbătoarea care era în curs. Dacă era zi de Sabat, se aduceau jertfele cerute pentru Sabat - doi miei cu darul de mâncare şi jertfa de băutură aferentă (Num. 28:9,10).Acum, în orice colţ al Scripturii ne vom uita, nu vom găsi jertfe care trebuiau să se aducă într-o zi de Sabat, să se aducă la intrarea în Sabat, deci după ce apunea soarele în ziua pregătirii. Jertfele se aduceau în cursul zilei Sabatului. Chiar şi pe drept numita "Jertfă de seară" se aducea tot în ziua Sabatului, în jurul ceasului al 9-lea Biblic ( după felul cum se măsoară la noi timpul, pe la ora 15 sau 16 în funcţie de sezonul hibernal sau estival).
Deci, ce am vrut să subliniez, un lucru atât de simplu este că dacă jertfa de seară din Sabat, se aducea în Sabat, la sfârşitul zilei, la ceasul jertfei de seară şi nu la începutul zilei de Sabat, tot aşa şi jertfa de Paşte trebuia mai întâi ţinută până în ziua a 14-a a primei luni, şi când ziua era pe sfârşite, se jertfeau Paştele. Apoi se consumau în noaptea aceea.
beyond , sunt deacord cu acea "tentă schematică" pe care ai prezentat-o mai sus, în postarea 21947. Aşa văd şi eu lucrurile şi acesta este ADEVĂRUL. Cine vrea să priceapă, va pricepe sau a şi priceput demult, iar cine nu, e treaba lui...
Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Deconectat
RE: Când consumăm Paştele - la intrarea sau ieşirea din 14 Nisan?
Voi aduce acum un interval de "seri"pentru a demonstra cum spunea si beyond, ca un context biblic trebuie cercetat pe trei niveluri.
"In ziua a zecea a acesteia a saptea luni, va fi ziua ispasirii..."(Lev.23:27)
"Din seara zilei a noua pana in seara urmatoare, sa fie Sabatul vostru."(v.32)
Despre care seara a zilei a noua este vorba?
Se poate confunda cea de la intrare, cu cea de la iesire?
Ce ne face sa intelegem corect?
Si la Pasti se poate face la fel daca nu se cerceteaza pe toate nivelurile.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.