Portal melhisedec.ro
- Joi - Ziua a V-a - 19 Iunie 2025 - 23 Sivan 5785 - Londra 05:56:36CB - Ierusalim 07:56:36CB -

Pagina principală · Biblia online · Articole · Cântări · Poezii · Descărcări · Forum de discuţii · Calendar
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Apasă aici pentru înregistrare.

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă aici.

Navigare
Pagina principală
Biblia online
Sărbători
Luni noi
Articole
Cântări
Poezii
Descărcări
Întrebări frecvente
Forum de discuţii
Calendar
Legături pe internet
Categorii ştiri
Contactaţi-ne
Galerie foto
Căutare

Versetul zilei
"Dar Tu, Doamne, Tu eşti un Dumnezeu îndurător şi milostiv, îndelung răbdător şi bogat în bunătate şi în credincioşie"
Psalmii 86:15

Cugetarea zilei
"Aş vrea mai degrabă să fiu învins luptând pentru o cauză care în final va triumfa, decât să biruiesc temporar luptând pentru o cauză pierdută."

Woodrow Wilson


Noi articole
Sarbatoarea Pesah / ...
Nu-i altă dragoste..
Religie launtrica..
Pâine vie...
Străpuns..

Statistici utilizare
Vizitatori online: 3
> Membri conectaţi: 0
Membri înregistraţi: 693
Cel mai nou membru: Ioana Cristina
> Membri banaţi: 0

Ajutor utilizare
Aici puteti vedea un tutorial al portalului. Daca nu aveti PowerPoint instalat va sugeram PowerPoint Viewer 97.

Vezi discuţia
Portal melhisedec.ro - index forum | Comportament, Etică şi Practici în cadrul Bisericii | Cina
Pagina 2 din 13 < 1 2 3 4 5 > >>
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
744. Postat la 26/10/2009 21:58 - 5714z13h58m
mai glumetilor smiley

deci daca eu iau un bibelou "urat" din vitrina, si pun in locul lui, alt bibelou frumos, ce inseamna ca l-am desfiintat pe cel dintai, si doar atat, sau se va spune, ca l-am inlocuit cu unul mai bun ?

apropo, lasati internetul, si studiati cartea leviticului, acum in ianuarie, am studiat, si inca sumar, si am gasit ca preotii trebuia sa manance mai din toate jertfele.

Adica daca noi suntem o preotie sfanta, ar trebui sa mancam si noi mai tot timpul din ele ( :/ o parere)

cu multa dragoste Abdon


 
Domnul este tăria mea şi temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2

Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
745. Postat la 26/10/2009 21:59 - 5714z13h56m
Amy a scris:
Deci eu cred k Domnul Isus a inlocuit prin jertfa Trupului Sau,toate jertfele (ardere de tot,de multumire,de ispasire...)

Domnul sa ne lumineze!


Problema care se iveste aici e ca "toate jertfele" nu au fost inlocuite ci desfiintate...
Citat:
Evrei 10:9 apoi zice: rIată-Mă, vin să fac voia Ta, Dumnezeule.r1; El desfiinţează astfel pe cele dintâi, ca să pună în loc pe a doua.

Nu stiu cat de bine inteleg unii limba romana... dar eu cred ca nu e atat de greu sa pricepem faptul ca dintr-un lucru desfiintat, nu mai ramane nimic. A desfiinta e cu totul altceva decat a inlocui !...
...Imi cer scuze, nu as vrea sa creada cineva ca vreau sa fac scandal... Dar asta inteleg eu din acest verset; restul sunt interpretari.

Da, mersi pentru compliment, sunt intradevar mai glumet uneori, dar nu cand vorbesc de subiecte serioase...glumele sunt pe langa subiect. Nu-mi permit sa glumesc atunci cand e vorba sa spun cuiva un adevar biblic sau sa imi exprim parerea asupra unui text din biblie;

Dar sa revenim la subiect... imi pare rau ca te contrazici singur, dar acolo nu scrie ca El desfiinteaza pe una, si pune alta in locul ei.. ci El le desfiinteaza PE TOATE si pune in loc jertfa Sa..ceea ce e cu totul altceva!

Asadar, scumpul meu frate, daca initial ai avut spre exemplu 7 bibelouri si le-ai aruncat afara si in locul lor ai pus unul singur, atunci nu mai ai 7, ci numai UNUL . Dar sa nu mai dam exemple de felul acesta ca riscam sa deviem de la subiect si sa vorbim despre cu totul alte lucruri.

Daca eu am aratat cu Biblia, respectiv cu Noul Testament ca jertfele s-au desfiintat Evrei 10:9,10 si tot cu biblia pot demonstra ca Domnul Isus este jertfa de Paste si ca mai trebuie si sarbatorita aceasta sarbatoare tocmai prin ceea ce El a instituit adica "painea" si "rodul vitei" 1 Cor 5:6-8.
Dar ca sa cred ca jertfa Domnului Isus a inlocuit alte jertfe... imi terbuie verset concret, nu asocieri de idei, si comparatii..ca daca facem asemenea comparatii in toate priviintele, am fi toti preoti, am sta cu totii la biserica si nu stiu cine, ar mai fi care sa ne aduca daruri sa avem din ce trai... ca doar "noi suntem o preotie sfanta"... si preotii nu merg pe la munca fratele meu scump... Hai sa fim realisti.


Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
ady
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
746. Postat la 26/10/2009 22:00 - 5714z13h55m
fratilor am si eu o parere ,eu zik ca subiectul asta despre jerfe e mai putin important mai ales ca facem parte din neamuri noi tr sa stim un singur lucru adika,iertarea prin sangele D-l Isus si o viata traita dupa poruncile LUI atat nea mai ramas noua de facut si D-l sa ne ajute

Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
747. Postat la 26/10/2009 22:01 - 5714z13h55m
pai, cum sa zic, noi nu mai suntem preoti dupa randuiala lui Aaron, ci dupa cea a lui Melhisedec

Cina, preotia, jertfele, au legaturi, deaceea le pomenim ady



 
Domnul este tăria mea şi temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2

Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
fullban1
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
748. Postat la 26/10/2009 22:03 - 5714z13h52m
Am lecturat cele două pagini cu postări şi am ajuns la concluzia că intru în ceată . V-aţi angajat conform regulamentului foarte scurt şi concis , că se vor face referiri strict la subiect . Ori dacă se pun întrebări , nu înseamnă că cineva încearcă să contreze pe celălalt . Eu am o groază de întrebări să vă pun . Deci dacă Mielul de Pesah arăta spre jertfa viitoare a adevăratului Miel , Cina nu arată înapoi spre jertfa reală a adevăratului MIEL ? Şi dacă praznicul de Pesah avea loc după ce asfinţea soarele la terminarea zilei de 13 Nisan , Cina nu trebuie luată tot atunci ?
De unde a-ţi mai scos ideile cu împărtăirea că ar însemna altceva decât tot Cină?
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
749. Postat la 26/10/2009 22:04 - 5714z13h51m
parca Biblia vorbeste intre cele doua seri, adica intre apusul zilei de 14, si seara inceputul lui 15, deoarece ziua la Dumnezeu incepe cu seara
Aha, 13, intr-adevar, atunci a dat-o Isus, dar noi avem in Lege dreptarul cunostintei si al adevarului, si aceasta, Legea, spune intre 14 -15, de ce a dat-o Isus in 13?, nu putea sa implineasca Legea atat Vechiul Legamant cat si Noul ... . deodata.



 
Domnul este tăria mea şi temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2

Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
750. Postat la 26/10/2009 22:16 - 5714z13h40m
În mare subscriu la ce ai spus mai sus sâmbătoare, cu menţiunea că ceea ce a fost important în anul morţii Domnului Iisus nu a fost împărtăşirea ucenicilor cu Trupul şi Sângele Lui , ci ziua şi timpul în care Domnul şi-a dat viaţa, iar aceasta s-a apetrecut în ziua de 14 Nisan, la ceasul al IX-lea !!!


Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
fullban1
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
751. Postat la 26/10/2009 22:17 - 5714z13h39m
DANIEL a scris:
PUN O INTREBARE;DACA LUAM ZIUA SAU DACA LUAM SEARA NU ESTE ACELASI SINGE ,SI DACA ESTE CARE ESTE DIFERENTA INTRE ELE, BIBLIA NE VORBESTE DE UN PAHAR IAR EU VAD PANA ACUMA TREI PAHARE UNUL LA PASTI UNUL LA IMPARTASIRE SI UNUL LA CINA ,NU GRESIM CUMVA INAINTEA LUI DUMNEZEU .


Eu cred că nu este acelaşi sânge , ci acelaşi simbol al sângelui .
Este o mare diferenţă, anumiţi creştini cred că mănâncă trupul real şi beau sângele real al Mântuitorului . Ori un om nu poate transforma simbolurile în realitate, oricât de sfânt ar fi .

Sambataru, nu vezi că te contrazici singur ?" Deoarece ziua la Creator Începe cu seara " . Perfect şi dacă seara zilei de 14 este după 13 Nisan , ce vă mai trebuie ca să înţelegeţi că Mântuitorul a luat Cina cu ucenicii , la vremea hotărâtă, cei ce au greşit şi greşesc au fost şi sunt evreii , sau după voi , Mântuitorul a călcat rânduiala aşezată chiar de EL ! Aceasta nu ar fi însemnat câlcare de poruncă? Sau cei care o iau la Paştele Bo. , nu sunt călcători ai poruncii din Exodul 13 :10 " Să ţii porunca aceasta la vremea hotărâtă, din an în an " . Sau o să-mi veniţi şi voi cu alte contraziceri ca cei de pe " Forumul creştin " , al penti .!

Expresia " Între cele două seri " scrisă ca explicaţie la asterlicul postat de traducători, nu are nici o valoare , Întrucât e adăugire umană, întrucât şi atunci ca şi acum, se zice spre exemplu, sâmbătă seara, când de fapt este duminică seara .
Hai să nu o mai ţinem în bâlbe din astea, ci să căutăm ADEVĂRUL şi nu moşteniri de la moşi , srtrămoşi , care sunt datini şi obiceiuri . Iertaţi-mă. Dar nu m-am pocăit ca să înlocuiesc nişte erezii cu altele şi mai mari. Puteam rămâne orto . fără să mă mai complic , riscând să fiu repudiat de familie, prieteni, societate. Am pătimit ultimii 10 ani în armată pentru Şabat, Cel ce trăieşte Veşnic, fie lăudat, iar acum să ajung în altă fundătură. Dacă mă duceam sâmbăta la serviciu , ce ziceaţi ar fi fost păcat? Acum unii, sau alţii dintre noi păcătuiesc - Să nu-mi spuneţi că nici unii şi nici alţii nu păcătuiesc, că ma-ţi gătat .
Dar spuneţi-mi şi mie vă rog , cum adică? Paştele înseamnă una, Cina înseamnă alta, iar împărtăirea altceva ?

Adică Paştele se ia o dată pe an;
Cina , oridecâteori; ?????????????
Împărtăirea..............????????

Aceste trei evenimente nu fac referire la unul şi acelaşi lucru - eveniment ?

Pe aici nu am auzit nimic despre aa33;a ceva !
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
Avram_76
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
752. Postat la 26/10/2009 22:22 - 5714z13h34m
Fara a avea pretentia de a fi ajuns la deplina cunostiinta a Adevarului, doresc sa exprim si eu, o "varianta", crezand din tot sufletul ca, intr-adevar, doar "pe scari de ipoteze ajungi la adevar".
In Vechiul Legamant, "Impartasirea" avea doua coordonate:
1- Substanta
2- Timpul
SUBSTANTA-isi are si ea trei dimensiuni: - jertfele de animale
- jertfele de bautura
- jertfele de mancare
Substanta nu era unica.Una era jertfa de animal, altceva era jertfa de mancare, si altceva era jertfa de bautura.Chiar si in dimensiunea jertfelor de animale avem substante diferite.Una este substanta mielului si alta este substanta vitelului.Alta este substanta tapului si alta este substanta turturelelor.Tocmai diversitatea "substantelor" ne vorbeste despre complexitatea Slujbei Dumnezeiesti.Bineinteles ca aceasta complexitate ne vorbeste si de importanta fiecarei "substante" IN PARTE.

TIMPUL- o dimensiune deloc de neglijat.

Indiferent de substanta lucrurilor aduse in fata lui Dumnezeu, toate aceste simboluri trebuiau aduse la TIMPUL LOR.Dimensiunea Timp, arata si ea, importanta si, in acelasi timp, DIFERENTA dintre "substantele" aduse, arata ROLUL DISTINCT al acestei pretentii divine.
In fiecare zi se aduceau doi miei, unul dimineata si unul seara, jertfa necurmata.Oricare alta jertfa se aducea in intervalul cuprins intre aceste doua jertfe.Vezi Numeri 28 pentru aprofundare.
O singura jertfa, jertfa de Paste, se aducea DUPA asfintitul soarelui, in data de 14 nisan.

In Noul Legamant- Cina, Impartasirea, au doua coordonate:
1- Substanta
2- Timpul

SUBSTANTA
Toata Legea Jertfelor din Vechiul Legamant, arata, era un indrumator spre Mesia, adevarata SUBSTANTA.Substanta in doua dimensiuni: sange si trup.
TIMPUL

Substanta fiind aceeasi, coordonata principala care face diferenta in Noul Legamant este, evident, TIMPUL.Timpul la care mancam din Substanta Prea Sfanta.
Fratilor, pe mine, o singura intrebare capitala ma framanta si anume.In Legea Jertfelor din Vechiul Legamant, care este un indrumator, o umbra a realitatii, de ce nu a instituit Dumnezeu doar o singura jertfa ( cea de Paste)? Evident, jertfa de Paste, are o importanta covarsitoare, un rol extrem de important ( reprezentand pretul de rascumparare) insa aceasta jertfa, asa a considerat Dumnezeu, ne este suficienta, poruncind o intreaga lista de ALTE jertfe. Pentru ca, oricat de mareata este jertfa de Paste, niciodata nu o sa poata substitui jertfele din zilele de Sabat etc.
Multumesc pentru rabdare.


Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
753. Postat la 26/10/2009 22:24 - 5714z13h32m
Iedidia a sceis: Expresia " Între cele două seri " scrisă ca explicaţie la asterlicul postat de traducători , nu are nici o valoare , întrucât e adăugire umană , întrucât şi atunci ca şi acum, se zice spre exemplu, sâmbătă seara , când de fapt este duminică seara.
Hai să nu o mai ţinem în bâlbe din astea , ci să căutăm ADEVĂRUL şi nu moşteniri de la moşi , srtrămoşi, care sunt datini şi obiceiuri. Iertaţi-mă.



Mă tem că sunteţi părtinitor...adică nu aceeaşi mână a scris şi textul şi asterlicul (textul de la subsolul paginii) ???? Ba pentru mine mai mult contează ceea ce scrie asterlicul, pentru ca tocmai aceasta este dovada că neexistând în limba română un corespondent potrivit pentru acea perioadă a zilei, traducătorul s-a văzut nevoit sa scrie acel asterlic "Între cele două seri" tocmai ca să lămurească oameni ca şi dumneata că de fapt şi perioada de la jertfa de seară şi până la apusul soarelui de numeşte tot seară, astfel ca momentul dintre seara de la sfârşitul lui 14 Nisan şi seara de la începutul lui 15 Nisan nu are o denumire precisă in limba română iar traducătorul a scris la asterlic traducerea "cuvânt-cu-cuvânt", respectiv -între cele două seri.

V-am îmtrebat şi pe celălalt topic, când sărbătoriţi sărbătoarea Ispăirii şi mi-aţi răspuns aiurea... În biblie scrie că trebuie ţinută Lev 23:32 din seara zilei a 9-a până în seara următoare, iar după cum explici dumneata lucrurile, înseamnă că dumneata ţii sărbătoarea Ispăirii în 9 Tişrei pe când porunca este să o ţii în 10 ! (Am dat acest exemplu nu pentru ca am încurcat subiectele intre ele ci pentru ca este un exemplu referitor la perioada de seară de la sfârşitul zilei)

Şi dacă vorbeaţi despre "ADEVĂRUL Bibliei", atunci cam acesta este el în această privinţă. [u] Paştele Domnului se jertfesc în 14 Nisan către seară, (spre seară, între cele două seri, sau seara -În ideea pe care am arătat-o mai sus- ca este tot aceeaşi perioada a zilei) şi se mănâncă apoi în seara (noaptea) de după jertfire.

E simplu dacă vrem să gândim logic, dar dacă încercăm să forţăm o expresie doar ca să iasă o altă învăţătură, atunci cu asemenea chestii putem răstălmăci toate învăţăturile adevarului.

Şi să nu vii dumneatale să-mi spui că înţelegi Legea lui Dumnezeu mai bine decat poporul lui Dumnezeu, care a primit aceste lucruri prin viu grai şi au fost apoi scrise în limba lor maternă, şi totuşi ei nu le înţeleg, numai dumneata ştii când au jertfit şi mâncat ei Paştele , că înseamnă ca ştii mai multe decât Moise şi toţi sfinţii... Să avem pardon...


Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
fullban1
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
754. Postat la 26/10/2009 22:25 - 5714z13h31m
Dar din toată pledoaria ta , nu mi-ai explicat nici tu, cum de Mântuitorul a încălcat porunca, mâncând Paştele cu ucenicii cu o seară înaintea evreilor care l-au dat pe mâna romanilor ca să-L ucidă. Dacă tot nu crezi că Mântuitorul a mâncat împreună cu ucenicii mielul de Paşte, cum să înţeleg cele scrise în Matei 26 : 17 - ............unde se afirmă cât se poate de clar că şi EL a mânct din Paştele pregătit . ( versetele 17 - 23 ) , foarte relevante, relevanţă pe care tu şi poate alţii nu-i daţi importanţă.
Marcu, afirmă acelaşi lucru în capitolul 14 :12 - 20 .
Luca se alătură celor 2 şi spune în capitolul 22 :7 - 16 .
Nu ai nici o portiţă să susţii că Mântuitorul a dat o poruncă contrarie celor rânduite iniţial, sau că nu ar fi zis nimic ucenicilor când aceştia se anunţă că vor să pregătească Paştele şi nici gazda nu zice nimic .

Din aceste trei evanghelii sinoptice, rezultă destul de clar că după ce aproape s-a consumat ziua de 13 Nisan şi se apropia seara zilei de 14 Nisan , echipa în frunte cu Maestrul lor , intră în acţiune pentru pregătirea şi servitul Paştelui . Restul este polologhie.
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
Avram_76
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
755. Postat la 26/10/2009 22:25 - 5714z13h30m
Sunt un utilizator nou nout si sunt foarte bucuros sa vad persoane cu adevarat framantate cu privire la data corecta in care se sarbatoreste Pastele Domnului.Si de aceasta data, fara a avea pretentia ca am ajuns la deplina cunostinta a Adevarului, as dorii sa fac cateva precizari si sa pun cateva intrebari.
Eu plec de la premiza de bun simt ca, orice regula este facuta ca sa fie respectata cu sfiintenie si ca orice exceptie de la regula nu desfiinteaza regula ci, dimpotriva, o INTARESTE.
Este FOARTE adevarat faptul ca, Domnul nostru Isus, a mancat Pastele si a instituit noile simboluri ale Noului Legamant in ziua de 13 nisan.Oare cine contesta acest lucru?Nimeni.Numai ca, daca asa s-au intamplat lucrurile, nu inseamna ca aceasta ar fi pretentia lui Dumnezeu sau al lui Isus de a face si noi, adica de a "celebra" Pastele in data de 13 nisan.De ce nu? Pentru ca ce s-a intamplat in acea zi de 13 nisan este tocmai acea EXCEPTIE de la regula, de la Legea lui Dumnezeu.Cineva, poate ca, deja se intreaba : a calcat Domnul Isus Legea lui Dumnezeu? Pai tocmai aici este cheia intelegerii corecte.Domnul Isus nu avea cum sa calce Legea.Tocmai deaceea, a doua zi, adica in 14 nisan, conform Legii, avea sa fie rastignit pentru a implinii intocmai Legea.In acele momente, nu ar fi putut istitui noile simboluri deoarece de pe cruce, in chinuri, cu mainile imobilizate, nu ar fi avut cum sa faca acest lucru.El era adevarata jertfa, deci a implinit Legea.Atunci ce s-a intamplat in ziua dinainte, adica in 13 nisan a fost o exceptie( pentru ca trebuiau facute si aceste lucruri candva) si nu puteau fi facute dupa crucificare ci, inainte de crucificare.Dar asta nu este o dovada a faptului ca evreii ar fi gresit cu ceva in tinerea corecta a sarbatorii, ca data ma refer.Doresc o singura dovada biblica in care Dumnezeu sau Isus mustra poporul iudeu cu privire la data eronata a praznuirii sarbatorilor.Nu a facut-o nici Dumnezeu, si nici Isus in cei trei ani si jumate de misiune.Credeti-ma, dupa cat l-am cunoscut eu pe Domnul Isus, ar fii facut aceasta mustrare.


Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
fullban1
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
756. Postat la 26/10/2009 22:26 - 5714z13h30m
Bine ai venit frate Avram . Eu personal nu am considerat şi nu consider că Mântuitorul a făcut excepţie, aprobând ucenicilor să jertfească paştele pe 13 Nisan. Acest lucru este exclus din start. Eu susţin că Mântuitorul a consumat cu ucenicii Paştele pe data de 14 Nisan , acesta fiind sacrificat la apusul soarelui începutului zilei de 14 Nisan, conform cu Deuteronomul 16 : 6 , aceasta din motiv că ziua de 24 de ore începe cu seara ( noaptea ) şi continuă cu dimineaţa ( care impropriu i se zice zi , pentru că zi se zice la întreaga perioadă de 24 de ore , adică seara plus dimineaţa ) . Aceasta este seara când Moise a mâncat Paştele în Egipt, iar Cel ce îl instrui-se pe Moise a fost " Îngerul Domnului " , respectiv Mântuitorul. Ori Mântuitorul nu avea nevoie să facă vreo excepăie de la regulă , pentru că chiar El stabili-se regula . Arderea de tot a jertfei de seară, care avea loc la ceasul al 9 -lea, adică ora 15 de astăzi când a murit Mântuitorul nu coincidea cu jertfirea Mielului de Pesah. El a fost şi " Jertfă de ispăire " şi nu a fost jertfit în ziua a 10 - a a lunii a 7 -a , ci de Paşte , că acea sărbătoare îndeplinea condiţia ieşirii din robia egipteană, care este sinonomă cu ieşirea din robia păcatului.
Şi tot lăudăm pe evrei că au respectat ceremonialurile, dar uităm că chiar primii doi preoţi din fii lui Aaron au murit pentru nerespectarea tocmai a acelor ceremonii , intrau beţi în faţa Domnului. Uităm că evreii adopta-se deja calendarul Iulian , care era de origine păgână romană şi că atunci ziua începea cu dimineaţa la răsăritul soarelui. Cine este curios , să studieze " Sistemele calendaristice " . Nu cert pe nimeni , dar întotdeauna minoritatea a fost de partea Adevărului şi nu majoritatea. Deie Cel Veşnic să greşesc eu şi cei câţiva şi toţi ceilalţi să aibă adevărul în această privinţă şi să fie mântuiţi. Pacea Celui Veşnic să te însoţească. Amin.
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
757. Postat la 26/10/2009 22:26 - 5714z13h29m
acesta este adevarul, inaintea lui Dumnezeu, totul merge cu exacitate, este perfect, si noi trebuie sa atingem acest stadiu.

Spuneam si mai repet, ca intr-adevar, evreii inca din robia babiloniana, au imprumutat calendar, denumiri ale lui, dar, si acesta ar trebui sa fie un DAR mare, daca ei, iudeii ar fi gresit in privinta datei, a sarbatorii, Domnul Isus i-ar fi mustrat si pentru aceasta.



 
Domnul este tăria mea şi temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2

Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
Avram_76
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
758. Postat la 26/10/2009 22:27 - 5714z13h29m
Am fost foarte bucuros sa constat ca am primit un raspuns din partea dumneavoastra.Sunt si mai bucuros sa constat ca avem aceeasi credinta, in sensul ca nici unul din noi nu contesta data.Atat eu cat si dumneavoastra consideram ca Pastele Adevarat este in 14 Nisan.Diferenta de intelegere este doar cu privire la "seara " zilei.Dumneavoastra plasati actiunea in 14, la sfarsitul zilei de 13, adica in 13 spre 14.Eu inteleg, si plasez actiunea in data de 14, la sfarsitul zilei de 14, adica in 14 spre 15.
Tocmai pentru ca33; Dumnezeu, in Atotputernicia Sa, a stiut ca33; peste veacuri, o sa fie oameni sinceri ca dumneavoastra dar care o sa aiba mici probleme de intelegere in ceea ce priveste Legea Lui, ne-a lasat un exemplu incontestabil cu privire la intelegerea corecta a termenului " seara".
In Leveticul 23 cu versetul 27, Dumnezeu porunceste: "In ZIUA a zecea a acestei a saptea luni, va fi ziua ispasirii..."Dumnezeu are de-aface cu ZIUA a zecea.Intr-adevar, "ziua" are doua acceptiuni:1- intelegem prin "zi", o succesiune de 24 de ore.Aceste 24 de ore, incep, evident cu o seara, mai precis cu NOAPTEA, apoi continua cu o parte luminoasa.2- intelegem prin zi, un interval de timp, care este compus din doua parti si anume: NOAPTEA si ZIUA. Geneza 1;5 "Dumnezeu a numit lumina (adica partea luminoasa din cele 24 de ore) Zi, iar intunericul (adica partea intunecoasa din cele 24 de ore) NOAPTE.
Spre clarificare, va ofer si minunatul verset, in care Mantuitorul, zice: "Nu sunt douasprezece ceasuri in Zi?"Ioan 11 cu 9. Iata ca, atat Tatal, cat si Fiul sunt in acord perfect- partea luminoasa este numita Zi.
Prin urmare, atunci cand Dumnezeu a poruncit ca trebuie sa avem o zi de sarbatoare in "a zecea ZI a acestei a seaptea luni", trebuie sa vedem si sa intelegem exact la care zi se refera Dumnezeu (altfel cadem in nelegiuire).Bineinteles ca se refera la ziua a zecea din prisma ambelor acceptiuni a termenului zi.Se refera la 24 de ore de sarbatoare dar mai cu seama se refera la partea luminoasa a zilei.Partea luminoasa a zilei a 10-a urmeaza dupa partea intunecata a zilei a 10-a.Partea intunecata a zilei a 10-a, urmeaza partii luminoase a zilei a 9-a.
In Levetic 23 cu 32 ni se spune:" din seara zilei a noua pana in seara urmatoare" sa praznuiti sabatul"
Conform intelegerii dumneavoasta cu privire la "seara", inseamna ca dumneavoastra intelegeti ca trebuie tinut de la sfarsitul celor 24 de ore ale zilei a 8-a (deoarece atunci incepe seara zilei a 9-a) si pana in seara urmatoare adica, pana la inceputul celor 24 de ore ale zilei a 10-a.Cu alte cuvinte, dumneavoastra nu aveti nimic cu ZIUA a zecea, adica cu porunca Domnului.
Va rog, mult de tot, in comentariul pe care probabil il ve-ti face, sa nu uitati sa-mi raspundeti la aceasta problema din Levetic 23 cu 32.
Daca ar veni un mongolez sau un chinez sau un american sa ma contrazica cu privire la data in care a avut loc Revolutia si eu as spune ca in 22 Decembrie 1989 si strainul ar spune ca Revolutia Romana a avut loc in 21 Decembrie 1989, pe cine a-ti crede? Pai vin strainii sa ne invete pe noi istoria incontestabila a Natiunii noastre?Cam asa stau lucruriile si cu Natiunea lui Israel.Daca-i intrebi pe ei ( traitorii acelor evenimente discutate de noi) cu privire la data in care au jertfit si cand au iesit din robie, ne vor raspunde: in 14 spre 15.Sa nu uitam ca lor le-a fost data Legea, si noi am fost si suntem niste straini pana la altoire.
Va multumesc si de aceasta data pentru rabdare.


Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
fullban1
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
759. Postat la 26/10/2009 22:28 - 5714z13h27m
Frate Avram , îţi mulţumesc pentru comentariu. Este la înălţimea cerinţelor şi aşteptărilor. Voi fi scurt şi voi spune că Leviticul 23 : 27 nu face decât să întărească ideea că ziua a 10 -a ( de 24 de ore ) ţine de la asfinţitul soarelui de după partea luminoasă, adică ziua , după Geneza şi celalte referinţe, a zilei a 9 -a , moment care marchează începutul celor 24 de ore ale zilei a 10 - a şi ţine până la sfârşitul ei, care se încheie o dată cu asfinţitul soarelui şi începerea zilei a 11- a.

Cât priveşte Paştele , eu şi alţi câţiiva , îl prăznuim în seara când Mântuitorul a fost vândut. Am postat ceva explicaţii la subiectul Paştele .
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
760. Postat la 26/10/2009 22:29 - 5714z13h26m
O fi comentariul la înălţimea aşteptărilor..dar răspunsul e total "pe lângă"... dar mă mut cu comentariile dincolo la "Sărbători" =>"Ziua Trâmbiţei" Că nu mai ştim deja unde să postăm, pt că în vreo trei locuri se scrie despre aceleaşi lucruri dar nicăieri la locul lor. Deci la tema asta ne vedem pe topicul "Sărbători"

Avram_76 a scris:
Substanta fiind aceeasi, coordonata principala care face diferenta in Noul Legamant este, evident, TIMPUL.Timpul la care mancam din Substanta Prea Sfanta.
Fratilor, pe mine, o singura intrebare capitala ma framanta si anume.In Legea Jertfelor din Vechiul Legamant, care este un indrumator, o umbra a realitatii, de ce nu a instituit Dumnezeu doar o singura jertfa ( cea de Paste)? Evident, jertfa de Paste, are o importanta covarsitoare, un rol extrem de important ( reprezentand pretul de rascumparare) insa aceasta jertfa, asa a considerat Dumnezeu, ne este suficienta, poruncind o intreaga lista de ALTE jertfe. Pentru ca, oricat de mareata este jertfa de Paste, niciodata nu o sa poata substitui jertfele din zilele de Sabat etc.
Multumesc pentru rabdare.


Am meditat la ceea ce ai spus aici Avram, în cele cateva zile de când am văzut postarea. Unele din răspunsurile pe care le am referitor la această temă mai sunt postate mai sus , pe pagina anterioară sau la celălalt subiect "Cină sau împărtăire" Dar o să încerc să scriu şi aici câteva cuvinte: faptul că Jertfa Domnului Isus este o jertfă de Paşte şi de Ispăire îl găsim scris ( pun aici un citat ca să nu mai scriu odata ..;-) )
Aurelc a scris:
Deci, eu am gasit in Biblie ca jertfa Domnului Isus este:

1: Jertfa de Paste: 1Cor 5.7"Maturati aluatul cel vechi, ca sa fiti o plamadeala noua cum si sunteti, fara aluat; caci Hristos, Pastele noastre, a fost jertfit." - din jertfa de Paste se manca;

2.Jertfa de Ispasire 1 Ioan 2:2"El este jertfa de ispasire pentru pacatele noastre; si nu numai pentru ale noastre, ci pentru al e intregii lumi. " - din jertfa de Ispasire nu avea nimeni voie sa manance pentru ca era o ardere de tot, deci era arsa in intergime pe altar.

Consider ca am scris ceva argumentat cu Biblia. Daca mai sunt asemenea argumente concrete haideti sa le postam aici si sa invatam impreuna ceea ce voieste Domnul de la noi.

Acum este ştiut că din jertfa de Paşte se mănâncă, dar din jertfa de Ispăire al carui sânge se aducea pe altar nu se mănâncă. Alte dovezi, că jertfa Domnului ar fi reprezentat si alt fel de jertfe, nu am găsit; poate găseşti tu sau alţii şi le postaţi ca să le vedem cu toţii.

Deci o primă parte la acel raspuns aş forumla-o cam aşa: Privind la sistemul legii jertfelor din V.T. eu am învăţat cel puţin 3 aspecte majore (poate chiar mai multe, dar acum atâtea îmi vin in minte) dar, mă voi lega de cele care privesc tema noastră:
1. Legea preoţiei, şi felul cum funcţionează ca să putem pricepe mai bine slujba Domnului Isus ca Mare Preot după rânduiala lui Melhisedec. Deci, Domnul Isus, în calitate de Mare Preot , a intrat în ceruri , în "Sfânta Sfintelor" cu sângele-I propriu pentru ca să ne facă "Ispăire" şi să ne dea o "răscumpărare veşnică" -cum spune Ap. Pavel. Dar din jertfa de ispăire nu se mănâncă.
2. Faptul că orice păcat comis atrăgea asupra celui ce l-a comis o vină, care trebuia plătită de regulă prin vărsare de sânge (de animal sau de om). Ştim că pentru păcatele noastre, toată vina a fost acoperită în întregime de Domnul Isus. Nici din aceste jertfe nu mâncau decât preoţii.
3. Prin faptul că se aduceau nişte jertfe necurmate, eu înţeleg că nimeni nu putea fi considerat vreodată pe deplin nevinovat şi pentru ca Dumnezeu să nu-i pedepsească ca pe nişte păcătoşi era constituit acel lanţ de jertfe zilnice dimineaţa şi seara. Aceste jertfe erau "arderi de tot" deci nu mânca nimeni nimic din ele.
Cât despre jertfele de mulţumire, laudă, împlinirea unei juruinţe, apostolul Pavel spune:
Citat:
VDC Romani 12:1 Vă îndemn, deci, fraţilor, pentru îndurarea lui Dumnezeu, să aduceţi trupurile voastre ca o jertfă vie, Sfântă, plăcută lui Dumnezeu: aceasta va fi din partea voastră o slujbă duhovnicească.
Deci nu orice jertfă a vechiului Testament avea ca şi corespondent în N.T "Trupul şi Sângele Domnului"

Un al 2-lea aspect al răspunsului ce mi l-am dat este că unii spun că "omul nostru dinăuntru" trebuie hrănit, că altfel moare... şi înţeleg prin aceasta că această hrană ar fi "Trupul şi Sângele Domnului". Regret că nu pot să subscriu unei astfel de idei, dar omul interior nu se hrăneşte deloc cu ceva fizic...nici cu azimă nici cu rodul viţei..iar dacă ar fi să-l hrănesc cu aşa ceva, aş mânca cel puţin de 3 ori pe zi din aşa ceva, ca să nu se dezvolte firea mai mult decât omul dinlăuntru

Apoi, imi aduc aminte ca spunea "sambătaru" că noi suntem o preoţie sfântă (şi spuneam că am găsit verset concret că jertfa D-lui Isus este jertfă de ispăire) deci în aceste condiţii preoţii aveau voie să mănânce din jertfele de ispăire şi de vină ce le aducea poporul (care de altfel nu avea voie să mănânce din ele) dar acum înterbările ce se ridică sunt:
--dacă eu sunt preotul care are voie să mănânce din acea jertfă de ispăire, cine este "păcătosul" (sau vinovatul) cere o aduce ?
--în ce fel poate fi adus de cineva "Trupul şi Sângele Domnului" ca eu , preotul să mănânc din ele ?
--dacă eu nu sunt preotul, ci păcătosul care aduce jertfa de ispăire ca apoi tot eu în calitate şi de preot s-o mănânc, cum imi permit să mă ating de Domnul păcătos fiind? Pt că in Evrei 10:22 scrie câteva criterii care trebuie îndeplinite neaparat înainte de a face o astfel de lucrare
Citat:
VDC Evrei 10:22 să ne apropiem cu o inimă curată, cu credinţă deplină, cu inimile stropite şi curăţite de un cuget rău, şi cu trupul spălat cu o apă curată.
plus Corinteni si altele, nu stau să le înşir că se cunosc.

Deci oricum aş încerca , tot nu înţeleg această lucrare...Te rog s nu crezi că am scris aceasta cu gând să te contrazic, dar am citit postarea ta, şi văzând întrebarea de acolo m-am tot gândit la ea, iar ceea ce am scris aici sunt de fapt niste constatări personale în urma cugetării la ce ai scris...Nu îţi sunt adresate ţie personal nici vre-unui alt user de pe forumul ăsta. Dacă crezi că este ceva intresant, poţi medita şi tu şi fiecare dealtfel şi când mai avem ocazia mai continuăm să dezbatem, că numai explorând putem sa fim siguri că avem ceva temeinic la bază. Domnul să ne ajute !


Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
fullban1
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
761. Postat la 26/10/2009 22:30 - 5714z13h26m
a33;n 1 Corinteni 10 : 18 - 20 , se face o comparaa33;ie dintre ceia ce fa33;ceau evreii a33;n vechiul lega33;ma33;nt a33;i ce trebuie sa33; facem noi a33;n noul lega33;ma33;nt . Acea a33;mpa33;rta33;ire , vorbea33;te de adeva33;ratul Miel a ca33;rui trup a33;i sa33;nge a33;n simbolurile stabilite de El , trebuie sa33; le ia un crea33;tin la vremea hota33;ra33;ta33; .

Hristos ,Paa33;tele noastre a fost jertfit . Paa33;tele se pra33;znuia o singura33; data33; pe an . Nu putem folosi simbolurile sfinte de mai multe ori pe an .

Cred ca33; unii s-au cam complicat singuri .
Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
762. Postat la 26/10/2009 22:37 - 5714z13h19m
Ce fericit ar trebui să fie daniel, asa credeam si eu, cand eram copil, credeam la fel, dupa ce m-am aprofundat intr-un studiu mai cat de cat amanuntit, am inceput sa ma clatin, datorita dovezilor


 
Domnul este tăria mea şi temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2

Deconectat RE: Diferenţa dintre Cină şi Împărtăşire
geta
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
763. Postat la 26/10/2009 22:40 - 5714z13h15m
Amy a scris:
Deci eu cred k Domnul Isus a inlocuit prin jertfa Trupului Sau,toate jertfele (ardere de tot,de multumire,de ispasire...)

Si ca sa imi sustin ideea,k doar Pastele se ia seara(dupa asfintitul soarelui), iar Impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului ,in timpul zilei,...

...Apoi preotii vor aduce arderea lui de tot si jertfele lui de multumire.El se va inchina pe pragul portii,apoi va iesi iarasi afara,si poarta nu se va inchide pana SEARA.(Ezec46:2)

Deci seara poarta se inchidea....cum iti mai puteai aduce jertfa seara dak poarta templului era inchisa?

Domnul sa ne lumineze!

Da, foarte adevarat. Un raspuns inspirat de Duhul Sfant. Shalom uvraha.
Pagina 2 din 13 < 1 2 3 4 5 > >>
Salt la forumul:

Copyright © 2009-2025 / 5769-5785 melhisedec.ro
19450012 vizite unice Powered by PHP-Fusion