Portal melhisedec.ro

Pagina principală · Biblia online · Articole · Cântări · Poezii · Descărcări · Forum de discuţii · Calendar
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Apasă aici pentru înregistrare.

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă aici.

Navigare
Pagina principală
Biblia online
Sărbători
Luni noi
Articole
Cântări
Poezii
Descărcări
Întrebări frecvente
Forum de discuţii
Calendar
Legături pe internet
Categorii știri
Contactaţi-ne
Galerie foto
Căutare

Versetul zilei
"Căci în șase zile a făcut Domnul cerurile, pământul și marea, și tot ce este în ele, iar în ziua a șaptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnă și a sfințit-o"
Exodul 20:11

Cugetarea zilei
"Încă de la început, Sabatul a fost conceput pentru a face posibilă comunicarea sfântă dintre Dumnezeu și om."

Dr. Hans LaRondelle


Noi articole
Sarbatoarea Pesah / ...
Nu-i altă dragoste..
Religie launtrica..
Pâine vie...
Străpuns..

Statistici utilizare
Vizitatori online: 1
> Membri conectaţi: 0
Membri înregistraţi: 693
Cel mai nou membru: Ioana Cristina
> Membri banați: 0

Ajutor utilizare
Aici puteti vedea un tutorial al portalului. Daca nu aveti PowerPoint instalat va sugeram PowerPoint Viewer 97.

Vezi discuţia
Portal melhisedec.ro - index forum | Sărbătorile Domnului | Alte sărbători
Deconectat Cum au ajuns crestinii sa serbeze duminica?
emanolake
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
4410. Postat la 17/11/2010 19:31 - 5315z16h21m
Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica, zi de inchinare si bucurie, dupa cum zice si sfantul Atanasie al nostru: Sambata noi ne adunam laolalta nu ca sa iudaizam... ci ca sa ne inchinam lui Isus, Domnul Sabatului."Asadar, primii crestini au pastrat cu credinciosie ziua Sabatului.
Atunci cum de astazi, majoritatea crestinilor tin ziua intai, ziua duminicii, ca zi de odihna, si nu Sabatul?
In Sfanta Scriptura nu veti gasi nici o explicatie. Istoria politicii bisericesti clarifica nedumerirea aceasta.
Au existat trei cauze majore care au dus la o tranzitie lina de schimbare a Sabatului cu duminica :
1. Intentia crestinilor de a nu fi asimilati cu iudeii
Dupa primul razboi iudeo-roman, imparatul Vespasian (72 AD) desfiinteaza slujba de mare preot si Sinedriul si impune o taxa speciala, "fiscus iudaicus", exclusiv pentru vina de a fi iudei.
Dupa al doilea razboi iudeo-roman, imparatul Hadrian (135 AD) nimiceste cu desavarsire Templul, iar pe locul lui zideste in schimb un templu pagan, inchinat lui Jupiter Capitolinul. Prin decret, ii izgoneste pe iudei din Ierusalim, ba chiar ii urmareste prin imperiu si le impune o taxa si mai mare, un "capitatio". In intregul imperiu, a fi iudeu devenise sinonim cu ocara. Iar semnul distinctiv pentru evrei era... Sabatul.
Scriitorii romani (Pliniu, Tacitus, Suetoniu, Juvenal) afirmau ca Sabatul era semnul celei mai mari rusini, ca este o superstitie degradata. Crestinii, pentru ca tineau si ei Sabatul, erau omologati tot ca iudei . Din acest motiv, parinti bisericesti au cautat au cautat sa dezvolte o teologie anti-iudaica si anti-sabatica, in care sa inlocuiasca Sabatul cu oricare alta zi. La indemana le statea ziua amintitoare a invierii, ziua intai a saptamanii.
Iustin Martirul scrie (sec.II, dupa razboiul iudeo-roman) in "Dialoguri": "Dumnezeu a impus Sabatul asupra iudeilor ca o pecete a infamiei, spre a-i deosebi pentru pedeapsa in ochii romanilor".
In Didascalia , sau "Invatatura celor 12 apostoli" (sec. III), apare ideea: "Sabatul sa fie lepadat pentru ca este o parte a legii lui Moise".
Victorinus , episcop (in 304): "Sabatul se hotari o zi de post si tristete, pentru ca face pe crestini sa evite pazirea Sabatului impreuna cu iudeii." Acest citat confirma indirect ca, dupa aproape 300 de ani, crestinii tot tineau Sabatul biblic, dupa pilda Mantuitorului si a apostolilor...
Papa Silvestru , in jurul anilor 320, spunea fatis: "Sabatul este o zi de post pentru a arata dispret pentru Sabatul iudeilor".
Epifaniu (375 AD): "Inca de la Sixtus (papa, cca 135), au hotarat sa inlocuiasca sarbatorile iudaice cu altele, crestine." Din punct de vedere liturgic, episcopii au anulat orice fel de slujba in Sabat.
In 692, la Sinodul Trullan II , se interzice orice adunare sau serviciu de cult in ziua Sabatului chiar si in perioada postului. E inca o dovada ca, la data
aceea, biserica crestina pastra inca Sabatul pe scara mare.
2. Influenta gnosticismului
Gnosticii erau in mod special anti-iudaici.
Valentinus (150 AD) considera Vechiul Testament cu Sabatul vestigiile dumnezeului inferior si rau, numit Sabatum sau Demiurg, care a facut lumea in mod gresit si a instituit Sabatul. Hristos veni ca sa il invinga si sa elibereze lumea de Sabat.
Marcion (150 AD): "Intrucat Dumnezeul iudeilor a facut lumea si s-a odihnit in a saptea zi, noi trebuie sa postim in Sabat ca sa nu implinim cererile Dumnezeului evreilor."
Cand Marcion ereticul excomunicat a hotarat postul in Sabat, in biserica crestina nu se postea in acea zi. De unde au luat parintii bisericii postul in Sabat? Chiar de la gnostici.
Afrates (sec IV), in Homilia a 13-a: "Sabatul a fost instituit ca un rezultat al caderii in pacat." Sarmanul, nici macar nu cunostea raportul creatiunii din Genesa.
3. Cultul soarelui
In panteonul zeilor, se distinsese unul mai proeminent, zeul soare. La canaanitii vechi, se numea Baal; la greci, era Helios sau Apollo; la egipteni era Ra sau Serapis; la persani, era Mithra sau Demeter; iar la latini, era Sol.
Nero a fost primul cezar care a ridicat cultul soarelui mai presus de al altor zei. In jurul anului 60 AD, el ridica "Colosus Neroni", o statuie a soarelui, care insa purta chipul lui.
Trupele lui Vespasian (70 AD), cele care s-au intors de la nimicirea Ierusalimului, luasera obiceiul sirian de a se inchina spre rasarit, ca sa adore soarele-rasare.
Hadrian (135 AD) se identifica din nou cu cu soarele. A pus sa se bata monede cu chipul sau in felul soarelui. Deranjat ca in Roma altcineva era infatisat ca soare, adica Nero, Hadrian porunceste sa i se dea jos chipul "Colosului Neroni" si sa-i puna in schimb chipul sau.
Tertullian spunea, in jurul anilor 200, ca marele circ din Roma era consacrat soarelui. Aici se inchina tot poporul Romei, pentru ca socoteau ca, pentru un zeu atat de slavit cum este soarele, nu-i potrivit sa aiba alt acoperis decat cerul.
In 215, Caracala instaureaza cultul soarelui drept cult al imparatului. Intr-una din termele lui s-a descoperit o inscriptie: "Unul este zeul Serapis, Helios. El e stapanul universului." Cultul soarelui inghitise aproape toate celelalte zeitati, intr-un fel de ecumenism.
Pe timpul lui, numele lui Mitra se romanizeaza si devine Sol Invictus, soarele biruitor, invincibilul.
Imparatul Heliogabal , de origine siriana, introduce in jurul lui 220, drept cult oficial numai pentru Roma, cultul lui Sol Invictus.
Imparatul Aurelian , in 270, extinde cultul soarelui, Sol Invictus, drept cult oficial pentru intregul Imperiu Roman.
Constantin cel Mare , pana la moarte un adorator al lui Sol Invictus, impune pazirea "prea onoratei zi a soarelui" ca zi oficiala de sarbatoare in tot imperiul. Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.:
"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole."
Tranzitia lenta de la Sabat la "ziua Domnului":
Faza 1
La inceput, crestinii tineau doar ziua biblica de odihna, Sabatul .
Gabriel Rascaru Ieromonahul, in Liturgica Bisericii Ortodoxe , ed. 1876, pg. 94, scrie: "Sambata s-a serbat intrucat priveste ca Lege morala si in secolele primitive ale crestinismului".
Faza 2
Dupa razboaiele iudeo-romane, Sabatului i se alatura serbarea zilei intai a saptamanii .
Iustin Martirul , in prima parte a secolului II, este cel dintai care saluta aparitia zilei intai intre sarbatori, ca semn distinctiv al crestinilor (aniversarea invierii). El scria: "Noi veneram aceasta zi intaia, ne place de ea, pentru ca este ziua in care Dumnezeu a zis 'sa fie lumina'."
Tensiunea existenta in biserica crestina din primele cinci secole, intre fractiunea sabatistilor si anti-sabatistilor, este pregnanta in scrierile patristice:
Hyppolit din Roma (220 AD): "Chiar si astazi, unii poruncesc post in Sabat - o practica de care Hristos n-a vorbit, astfel ei dezonorand evanghelia".
"Constitutiile apostolice" (sec. III), cartea VII, sectiunea a II-a, cap. 23: "Paziti Sabatul si sarbatoarea zilei Domnului, fiindca prima este memorialul creatiunii, iar a cea de-a doua al invierii".
Origene (c.250): "Este potrivit pentru fiecare care este drept intre sfinti sa pastreze si sarbatoarea Sabatului. Care este intr-adevar serbarea Sabatului, cu exceptia a ceea ce a spus apostolul, zicand: 'Ramane sabatismus, adica tinere de Sabat, pentru poporul lui Dumnezeu' (Evrei 4:9)? Sa vedem ce fel de observare a Sabatului se asteapta din partea unui crestin. In ziua Sabatului nici una din faptele lumesti nu trebuie facuta, ci fiti liberi pentru lucrari spirituale, sa veniti la biserica, sa va dati urechea pentru citirea sfanta... aceasta este tinerea Sabatului crestin".
Ignatiu (c. 300), in Epistola catre Magnezieni , scria: "Sa nu mai tinem Sabatul in felul iudeilor, ci sa serbam Sabatul spiritual, bucurandu-ne in meditatie cu privire la Lege. Si dupa fiecare sarbatoare de Sabat, fiecare prieten al lui Hristos sa pastreze si sarbatoarea zilei Domnului..."
Grigorie de Nisa (331-396), in De Castigatione , scria: "Bisericile din Asia, dupa obiceiul lor, tin ambele zile: Sabatul si duminica. Cu ce fel de ochi priviti voi duminica, voi care dezonorati Sabatul? Nu stiti ca aceste doua zile sunt surori?"
Epifanie din Constantia (c.380), in Marturisire de credinta : "In unele locuri, crestinii tin adunari si in Sabat".
Ioan Cassian (c. 395) Cele 12 carti
: "In afara slujbelor de seara si noapte, nu exista servicii divine publice printre calugarii din Egipt, cu exceptia zilelor de Sambata si Duminica, cand se intalnesc impreuna in ceasul al treilea, pentru Sfanta Cina".
Asterius din Amasea (c. 400), in Homilia 5 : "Este minunat pentru crestini... ca echipa acestor doua zile vine impreuna; vorbesc despre Sabat si ziua Domnului... Caci, ca mame si doici ale bisericii, ele aduna poporul, pune peste ei preoti ca instructori, si face pe toti - ucenici si invatatori - sa poarte de grija pentru suflete".
Socrates Scolasticul (anul 430 d. Hr.) scrie: "Desi aproape toate bisericile din lume celebreaza sfintele taine in Sabat (!), totusi crestinii din Roma si din Alexandria, din pricina unei oarecare traditii, au incetat sa mai faca lucrul acesta in Sabat".
Sozomen , 430 d. Hr.: "Oamenii din Constantinopol si de pretutindeni se aduna impreuna si in Sabat... lucru care niciodata nu este pazit la Roma." (Istoria bisericeasca VII, 19).
Faza a 3-a
Favorizarea duminicii si eliminarea Sabatului .
Recunoasterea oficiala a crestinismului ca religie de stat, intr-un imperiu care avea disperata nevoie de un element liant pentru crearea unitatii atator elemente centrifuge, s-a dovedit o salutara manevra politica. Aceasta a pregatit drumul spre o mare jonctiune: doar peste cateva decenii, crestinismul, uitand treptat de inaltele sale idealuri spirituale si devenind tot mai popular, se va intrepatrunde cu paganismul de baza, absorbind si adoptand practicile lui stravechi.
Eusebiu din Cezarea (325), prelat si ministru in acelasi timp, o cumulare deloc biblica la curtea lui Constantin cel Mare, relua argumentul lui Iustin Martirul, zicand "noi ne bucuram de ziua intai pentru ca e ziua cand Domnul a facut lumina..."
La 6 martie 321, imparatul Constantin cel Mare decreteaza prima lege duminicala : "Toti magistratii si populatia care locuieste la orase sa se odihneasca in venerabila Zi a Soarelui (Dies Solis)."
Silvestru , episcopul Romei in timpul lui Constantin cel Mare, schimba numele primei zile a saptamanii, denumind-o "Ziua Domnului".
La 366, Conciliul de la Laodicea decreteaza oficial transferarea sfinteniei Sabatului asupra duminicii , zicand: "Crestinii sa nu iudaizeze stand nelucratori Sambata, ci sa lucreze in ziua aceea... Si daca totusi sunt gasiti iudaizand, sa fie anatema!" (C. Hefele, Istoria conciliilor bisericii , vol. II, pag. 316).
In 386, Sinodul din Aquilea recunoaste schimbarea oficiala a lui "Dies Solis" (ziua soarelui) in "Dies Dominica" (Ziua Domnului, duminica).
Ieronim din Betleem , prin anul 400, scria: "Daca ziua intai e numita ziua soarelui de catre pagani , noi o admitem ca atare cu voie buna, fiindca in aceasta zi a aparut lumina si a rasarit Soarele neprihanirii noastre".
Nu toti au privit evenimentele la fel.
In jurul anului 200, Tertullian , in Despre idolatrie , cap.14, scrie in repetate mustrari si avertismente despre adoptarea de catre crestini a sarbatorilor pagane.
Papa Leon I , prin 450, decreteaza anateme crestinilor care in ziua intai serbau soarele, si nu pe Isus. Daca filosofii crestini transfigurau semnificatia zilei soarelui, vulgul ramasese la datinile stravechi pana astazi. Inchinarea spre rasarit, catre soare, a modelat ulterior si asezarea bisericilor, cu altarul spre rasarit, pentru continuitatea inchinarii precrestine.
In rapoartele Conciliului din Trent (al Contrareformei), sta scris: "In sesiunea din 18 ianuarie 1562, orice ezitare a fost pusa deoparte. Gaspar de Fosso, arhiepiscop de Reggio, a tinut o cuvantare in care a declarat: 'Traditia sta deasupra Scripturii. Autoritatea bisericii , in consecinta, nu poate fi subordonata fata de autoritatea Scripturii , caci biserica... a schimbat Sabatul in Duminica, nu prin porunca lui Hristos , ci prin propria ei autoritate '..."
J.A. Neander , in Istoria religiei crestine si a bisericii , pg. 186, scrie: " Sarbatorirea duminicii a fost doar o sarbatoare omeneasca si a fost departe de intentia apostolilor de a stabili o alta porunca in aceasta privinta. Departe de ei si de biserica primara apostolica gandul de a transfera legile legate de Sabat asupra duminicii".
A. Weigall , Paganismul in crestinismul nostru , pg.145: "Pazirea de catre noi a duminicii este derivata in mod vizibil din mithraism. Argumentul ca duminica a fost aleasa din pricina invierii nu gaseste suficient suport"... Iar la pg.148: "Deoarece Mithra era invocat ca Dominus (Domn), duminica trebuie ca a fost 'ziua Domnului' cu multa vreme inainte de timpurile crestine."
Stephen Keenan , in Catehismul doctrinal (editia a III-a americana, 1876, pg.174), la intrebarea: "Aveti vreo dovada ca Biserica Catolica are putere sa instituie sarbatori?", raspunde: "De n-ar fi avut aceasta putere, ea n-ar fi putut face ceea ce toti oamenii religiei moderni accepta; anume ea n-ar fi putut substitui pazirea Sabatului zilei a saptea cu duminica zilei intai a saptamanii, o schimbare pentru care nu exista nici o autoritate scripturistica !"

Explicatia textului din Evrei 4:9
" Ramane, deci, o odihna ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu."
Cine citeste nepartinitor acest verset nu se poate sa nu se poticneasca in privinta necesitatii pazirii Sabatului. Oare nu sugereaza textul ca pentru poporul lui Dumnezeu e o alta odihna, anume nu ziua de Sabat, ci o odihna " ca cea de Sabat"? Unde mai pui ca editia Teoctist a Bibliei ortodoxe (1993) o spune pe romaneste: "Drept aceea, s-a lasat alta sarbatoare de odihna pentru poporul lui Dumnezeu!"
Pentru o intelegere corecta a Bibliei, exista trei reguli mari de interpretare:
A. Textul - adica verifici cum suna versetul propriu-zis in original si in alte traduceri.
B. Contextul - cauti sa citesti care este "tema" din tot pasajul, nu numai din textul dat. In cazul ca tema e stabilita gresit, toata interpretarea, oricat de logica ar fi, conduce la erezie.
C. Cadrul istoric - cercetezi sa vezi ce intelegeau oamenii din timpul acela prin repectivul text. Aici intri in problemele timpului si in mentalitatea contemporanilor Apostolului Pavel.
A. Textul
Iata cum suna versetul in limba greaca si traducerea lui, cuvant cu cuvant:
"Ara [ Deci ] apoleipetai [ ramane inca ] Sabatismos [ sarbatoarea Sabatului ] to lao [ poporului ] tu Theu [ lui Dumnezeu ]." ("to" si "tu" sunt doar articole hotarate pentru cazurile Dativ si Genitiv)
Unde este in text expresia "ca cea"?? Nu e!! Acest lucru se cheama "interpolare" - adaugire nepermisa, care stramba intelesul. Biblia interzice, sub semnul condamnarii vesnice, adaugarea sau scoaterea vreunui singur cuvant (Deuteronom 4:2; Proverbe 30:6; Apocalipsa 22:18,19).
Credinciosi Cuvantului, traducatorii vechilor Biblii romanesti au redat Evrei 4:9 in felul acesta:
"Pentru aceea au ramas oarece sambata oamenilor lui Dumnezeu." - Noul Testament de la Bãlgrad, 1648.
"Iatã darã au rãmas sãrbarea sâmbetei nãrodului lui Dumnezãu." - Biblia de la Bucuresti, 1688.
"Drept aceea s-au lasat Sabatismos norodului lui Dumnezeu." - Noul Testament al lui Scarlat Alexandru Kalimachi, 1821.
"Dreptu aceea ramane repausu pentru poporulu lui Dumnezeu". - Biblia de Iasi, 1874.
"Deci dar ramane inca repaus de sambeta pentru poporul lui Dumnezeu." - Biblia Nitzulescu, 1905.
B. Contextul
In cazul lui Evrei 4:9 contextul este decisiv. Vom constata ca, in acest context
, versetul nu se refera nici la Sabat nici la vreo alta zi de odihna (duminica).
Contextul incepe de la Evrei 3:7 si tine pana la Evrei 4:11.
In acest pasaj, Apostolul Pavel face o paralela cu multa aplicatie a calatoriei lui Israel prin pustie: si noi, ca si ei, am iesit din Egipt; si noi, ca si ei, ne aflam in pustia pacatului; si noi, ca si ei, ne indreptam spre Canaan, nu cel pamantesc, ci Canaanul ceresc.
Scriptura numeste Canaanul drept "odihna": "Fiindca n-ati ajuns inca in locul de odihna si in mostenirea pe care v-o da Domnul Dumnezeul vostru. El va va da odihna ..." (Deuteronom 12:9-10); "Domnul, Dumnezeul vostru, v-a dat odihna , si v-a dat tara aceasta" (Iosua 1:13). (Vezi si Deut. 3:20; 25:19; Iosua 1:15; 21:44; 22:4; 23:1.)
In aceasta paralela, Israel nu intra in "odihna lui Dumnezeu", adica in Canaan, ci moare in pustie din pricina neascultarii.
Noi, in schimb, mai avem un timp de proba, un timp de har: "Astazi".
Cuvantul "Astazi" nu see refera la nici o zi anumita din saptamana (nici la sambata, nici la duminica), ci reprezinta timpul prezent, "azi", un timp de har cat inca omul mai poate lua o decizie buna: in fiecare zi, cata vreme se zice: "Astazi" (Evrei 3:15); "atata vreme cat ramane in picioare fagaduinta intrarii in odihna Lui" (Evrei 4:10).
Pentru a ne motiva mai mult pentru credinta si ascultare, Pavel zugraveste Canaanul ceresc in lumina placuta a "odihnei lui Dumnezeu" - a Sabatului (Evrei 4:3,4). Caci in Sabat, Dumnezeu s-a odihnit de toata lucrarea Lui.
La fel si cu noi: "cine intra in odihna Lui, se odihneste si el de lucrarile lui, cum s-a odihnit Dumnezeu de lucrarile Sale" (Evrei 4:10).
Omule, acolo, in Canaan, si tu te vei odihni ca si Dumnezeu de toata truda si chinul muncii tale! Aceasta este vestea buna care ni se da si noua (Evrei 4:2), la fel cum a fost vestea buna adusa celor ce umblau prin arsita pustiei: Curaj, fratilor, in fata voastra este Canaanul, "odihna" voastra pentru toate chinurile pustiei...
Este clar ca fagaduinta intrarii in odihna lui Dumnezeu nu s-a realizat complet prin Iosua, (Evrei 4:8) - Canaanul pamantesc fiind doar o odihna vremelnica, nu adevarata odihna, vesnica. De aceea, fiindca "ramane o odihna de Sabat" (contextul ingaduie: "ca cea de Sabat" - Canaanul ceresc), sa ne straduim sa nu avem "o inima rea si necredincioasa" (Evrei 3:12), impietrita prin inselaciunea pacatului (Evrei 3:13), si mai ales prin neascultare (Evrei 3:18; 4:11).

In concluzie: Evrei 4:9 (Deci ramane odihna de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu) se refera la odihna Canaanului ceresc, in care suntem indemnati sa intram, prin credinta si ascultare de tot Cuvantul lui Dumnezeu, cata vreme se mai zice "Astazi"! Caci "maine" va fi prea tarziu...
Deconectat RE: Cum au ajuns crestinii sa serbeze duminica?
fullban10
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
10569. Postat la 27/04/2011 08:31 - 5155z4h22m
Leo J. Trese, un apologet al Bisericii Romano Catolice, scrie:
Biblia nu spune nimic despre o schimbare a zilei Domnului din sâmbătă în duminică. Tot ce știm despre această schimbare ne parvine doar din tradiția Bisericii, fiind un fapt care ne-a fost transmis din cele mai vechi timpuri prin vocea vie a Bisericii. De aceea ni se pare atât de lipsită de logică atitudinea multor necatolici, care declară că nu cred nimic altceva decât ceea ce se găsește în Biblie și care continuă totuși să respecte ca zi a Domnului duminica, în baza autorității Bisericii Catolice.
Citatul este luat din cartea lui Robert J. Wieland- Evanghelia în Apocalipsa., cap. Întreaga lume se minunează în fața "fiarei"


Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat RE: Cum au ajuns crestinii sa serbeze duminica?
costy
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
10576. Postat la 27/04/2011 17:01 - 5154z19h52m
Haidati sa vedem ce spune un frate care iubeste cu Adevarat pe Domnul si este foarte adevarat ;;

Un Frate
Iubiti frati si surori,
sa o rupem cu obiceiurile pagane si vrajitoresti mostenite din antichitate; iata ce zice Dumnezeu impotriva paganatatii, citez din Biblie: "Căci harul lui Dumnezeu, care aduce mîntuire pentru toți oamenii, a fost arătat, și ne învață s-o rupem cu păgînătatea și cu poftele lumești, și să trăim în veacul de acum cu cumpătare, dreptate și evlavie, așteptînd fericita noastră nădejde și arătarea slavei marelui nostru Dumnezeu și Mîntuitor Isus Hristos." Sa respectam Biblia!
Iata o serie de obiceiuri pagane si vrajitoresti confirmate istoric si semnificatia lor reala:
-bradul impodobit semnifica inchinare la zeul Baal -obiceiul de a da si primi cadouri de 24-25decembrie nu are legatura cu nasterea lui Isus ci semnifica inchinare la zeul Baal si cultul Saturnaliilor; nasterea lui Isus nu se numeste Craciun; Craciunul e numele unei sarbatori pagane (putem sa-L sarbatorim pe Isus si sa ne amintim de nasterea Lui dar fara sa combinam asta cu obiceiuri pagane) - obiceiuri de iarna precum coronita pusa pe usa sau in casa, nuielusa de Mos Nicolae si colindatul sunt obiceiuri vrajitoresti (putem canta cantece despre nasterea lui Isus dar nu avem voie sa combinam aceste cantece cu obiceiul vrajitoresc al colindatului) -jertfirea porcului de Ignat (20 decembrie) e un ritual demonic -sarbatoarea Revelionului semnifica inchinare la zeul Ianus si provine din antichitatea greco-romana; sarbatoarea Revelionului nu are legatura cu Biblia si nu are origine in sarbatorile evreilor din Biblie deoarece calendarul evreiesc e diferit de calendarul actual iar sarbatorile Biblice evreiesti nu au nici o legatura cu zeul Ianus si nici cu cultura antica greco-romana; in realitate, catolicismul si ortodoxia au introdus in mod fraudulos Revelionul in crestinism -folosirea de artificii si petarde de revelion e un obicei vrajitoresc -sarbatorile de 1martie(martisorul) si 8 martie(ziua mamei) semnifica inchinare la zeii Marte si Rhea -a da si primi martisoare e un obicei vrajitoresc -obiceiul de primavara de a da si lua joarde inmugurite (crengute inmugurite) e un obicei vrajitoresc -ziua indragostitilor (sfantul Valentin) semnifica inchinare la zeul Lupercus -Dragobetele e o sarbatoare vrajitoreasca -jocurile olimpice sunt deschise chiar si in prezent printr-un ritual demonic incluzand altarul, focul olimpic, templul zeitei Hera, rugaciune la zeul Apollo, preotese pagane -obiceiul rochiei albe de mireasa semnifica un viitor influentat numai de decizii corecte -voalul miresei semnifica protectia fata de rau -obiceiul domnisoarelor si cavalerilor de onoare semnifica ferirea de spirite rele -obiceiul folosirii buchetului miresei reprezinta alungarea spiritelor rele -aruncarea buchetului miresei semnifica transmitere de noroc -obiceiul "tortului miresei" semnifica fertilitate -obiceiul de a arunca confetti (orez) semnifica fertilitate -obiceiul lunii de miere semnifica dorinta de a naste un baiat -obiceiul de a arunca petale de trandafir semnifica credinciosie -ziua mortilor(1noiembrie) semnifica un festival al mortilor -coroana pentru morti semnifica un sacrificiu iar florile pentru morti semnifica o jertfa draceasca -haine negre de doliu semnifica ferirea de spirite -sarbatorirea zilei de nastere semnifica apararea de spirite rele -tortul de zi de nastere si obiceiul lumanarilor pe tort semnifica inchinare la zeita Artemis -a opri ceasurile in casa unui mort e un obicei vrajitoresc -gestul si expresia de a bate in lemn semnifica alungarea raului -verigheta si obiceiul de a impodobi degetul inelar de la mana stanga semnifica legarea sufletului femeii -obiceiul de a vopsi oua si obiceiul "iepurasului" semnifica inchinare la zeita Astarteea -obiceiul de a saruta mana doamnelor precum si salutul "sarut mana" e un obicei de inchinare idolatra in fata femeii -obiceiul de a da jos palaria in fata unui om semnifica servitute -obiceiul de a da si primi flori e un obicei ocult pagan (in antichitatea greaca se credea in legatura dintre unele flori si zei)
Ca surse documentare au fost folositi autorii:A.Olaru,C.Panati,J.Simmonds,S.Puckle,S.Charsley,E.Olson,L.Velemen,S.Couch.
Sa dam acest material la cat mai multi!
Articolul de mai jos dezvaluie cum sarbatoarea Biblica a Cincizecimii a fost combinata cu paganatatea->

http://www.facebook.com/topic.php?uid=237082415465&topic=19979


Sigiliul Sabatului Lui Dumnezeu--http://www.isushristos.org/sigiliul-sabatului.html


Psalmul 84.11. Căci Domnul Dumnezeu este un soare și un scut, Domnul dă îndurare și slavă, și nu lipsește de nici un bine pe cei ce duc o viață fără prihană.
Doamne al oștirilor, ferice de omul care se încrede în Tine!
Deconectat RE: Cum au ajuns crestinii sa serbeze duminica?
avodah
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
10596. Postat la 28/04/2011 08:39 - 5154z4h14m
Multumim frate Emanolake pentru mica sinteza a evenimentelor intamplate in timpul acelor ani, de unde putem foarte usor sa intelegem cum au ajuns asa zis primii crestini sa sarbatoreasca Duminica.
Frate Costy si cea ce spune fratele respectiv este adevarat, si vad ca si sora Valentina este de acelasi acord : "sa o rupem cu orice obicei , sau lucru ce isi are radacina in paganism"

Si totusi imi este greu sa pricep , de ce se intalneste atata impotrivire cand e vorba de numele " Domnul Dumnezeu" care am afalat si de acest nume ca si-ar avea radacinile prin paganism.
Cum de cu unele suntem de acord ca ar trebui eliminate , iar altele tinem asa vehement cu dintii de ele ,si nici macar nu dam nici cea mai mica importanta.
Poate ii aduci tu la fratele de cunoscut si nedumerirea aceasta a mea.


BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39

Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat RE: Cum au ajuns crestinii sa serbeze duminica?
costy
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
11260. Postat la 21/05/2011 22:30 - 5130z14h23m
Alte cateva argumente pentru pazirea Sabatului --http://cercetatiscripturile.intercer.net/article.php?id=2942


Psalmul 84.11. Căci Domnul Dumnezeu este un soare și un scut, Domnul dă îndurare și slavă, și nu lipsește de nici un bine pe cei ce duc o viață fără prihană.
Doamne al oștirilor, ferice de omul care se încrede în Tine!
Salt la forumul:

Copyright © 2009-2025 / 5769-5785 melhisedec.ro
19405317 vizite unice Powered by PHP-Fusion