Portal melhisedec.ro
- Luni - Ziua a II-a - 30 Iunie 2025 - 4 Tamuz 5785 - Londra 21:46:37CB - Ierusalim 23:46:37CB -

Pagina principală · Biblia online · Articole · Cântări · Poezii · Descărcări · Forum de discuţii · Calendar
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Apasă aici pentru înregistrare.

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă aici.

Navigare
Pagina principală
Biblia online
Sărbători
Luni noi
Articole
Cântări
Poezii
Descărcări
Întrebări frecvente
Forum de discuţii
Calendar
Legături pe internet
Categorii ştiri
Contactaţi-ne
Galerie foto
Căutare

Versetul zilei
"Este adevărat că orice pedeapsă, deocamdată pare o pricină de întristare, şi nu de bucurie; dar mai pe urmă aduce celor ce au trecut prin şcoala ei, roada dătătoare de pace a neprihănirii"
Evrei 12:11

Cugetarea zilei
"Nu ştiu prea mult cine a fost bunicul meu şi nici nu mă prea interesează. Sunt mult mai preocupat să văd ce fel de om va ajunge nepotul său!"

Abraham Lincoln


Noi articole
Sarbatoarea Pesah / ...
Nu-i altă dragoste..
Religie launtrica..
Pâine vie...
Străpuns..

Statistici utilizare
Vizitatori online: 1
> Membri conectaţi: 0
Membri înregistraţi: 693
Cel mai nou membru: Ioana Cristina
> Membri banaţi: 0

Ajutor utilizare
Aici puteti vedea un tutorial al portalului. Daca nu aveti PowerPoint instalat va sugeram PowerPoint Viewer 97.

Vezi discuţia
Portal melhisedec.ro - index forum | Diverse | Muzică
Pagina 2 din 3 < 1 2 3 >
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
5243. Postat la 05/12/2010 20:13 - 5320z7h32m
Da, de obicei proverbul ăsta e asociat cu o activitate... că dacă doar aştepţi, n-o să devii chitarist în veac. Tre să cânţi, mereu şi să ai răbdare ca să ajungi să stăpâneşti instrumentul smiley Altfel, rezultatele vor lăsa de dorit.


Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
beniamin
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
5252. Postat la 05/12/2010 21:57 - 5320z5h48m
Sincer Frate Ovidiu am o mare dorinta,de poate cam un an doresc foarte mult sa cant la chitara,si tot am vorbit cu cineva sa ma invete,si vad ca numa nu imi aflu timpul,bine zici pe degeaba astept eu sa invat intro zi ca,cu asteptatul tot nu am sa rezolv nimic,doresc ca Dumnezeu sa ma ajute in acest lucru si cat de repede sa ma pun pe treaba.SA fiti binecuvantati.AMIN


Cine zice ca ramane in El,trebuie sa traiasca cum a trait Isus-1 Ioan1:6
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
pop jeniffer
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
6052. Postat la 21/12/2010 17:18 - 5304z10h27m
Am o rugaminte catre cei ce canta la chitara, pentru unii va parea poate ciudata dar asata e. Incerc sa invat cantarea :" Indeajuns mi-e Doamne"dar nu reusesc sa nimeresc ritmul (chiar si fara ureche muzicala mi-m dat seama deci imaginativa ce zanganit am mai trassmiley )daca se poate spuneti-mi si mie ce este de facut, m-ar fi util ca cineva cine canta la chitara sa-mi zica in ce fal sa lovesc coardele ,(adica ceva de genu de 2 ori in jos si una in sus ceva de genu)sau daca este o alta solutie smiley
MULTUMESC!! Oricui i-mi va raspunde si daca tot vreiti sa ma ajutati o puteti face si cu cantarea "Eu Te iubesc Isuse"smiley


,,Eu-zice Domnul-te voi invata,si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi,te voi sfatui si voi avea privirea indreptata asupra ta."

psalmul 32,8
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
gershom
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
6066. Postat la 21/12/2010 18:31 - 5304z9h15m
pop jeniffer a scris:
Am o rugaminte catre cei ce canta la chitara, pentru unii va parea poate ciudata dar asata e. Incerc sa invat cantarea :" Indeajuns mi-e Doamne"dar nu reusesc sa nimeresc ritmul (chiar si fara ureche muzicala mi-m dat seama deci imaginativa ce zanganit am mai trassmiley )daca se poate spuneti-mi si mie ce este de facut, m-ar fi util ca cineva cine canta la chitara sa-mi zica in ce fal sa lovesc coardele ,(adica ceva de genu de 2 ori in jos si una in sus ceva de genu)sau daca este o alta solutie smiley
MULTUMESC!!


Sora Jeniffer, nu sunt un chitarist prea bun dar din cât cunosc la chitară (şi cu ajutorul urechii muzicale smiley ) încerc să-mi dau părerea şi să te ajut.
Ritmul cântat la instrument (mai ales la chitară) trebuie să coreleze cu cel al vocii, căci dacă nu .... pui lumea pe fugăsmiley, .

Cântarea se poate cânta pe mai multe bătăi dar ca să o ţinem mai simplă, hai să folosim una mai uşoară - bătaie sus , bătaie jos şi se repetă.

În (bătaie jos); de-a (bătaie sus); juuns (sus şi jos); mi-ee (sus şi jos); Doaaaaaamne (sus, jos,sus, jos, sus, jos); apoi bătaie fără cuvinte sus, jos, sus, jos, sus, jos; după care urmează, doar (sus, jos) ha (sus, jos,); ruu-l (sus, jos); tăăăău (sus, jos, sus, jos, sus, jos).
...Şi aşa mai departe. Ăsta ar fi un ritm şi corelaţia cu vocea.


Încearcă şi vezi dacă te ajută. Spor la practică smiley.

Oricum, cred căci cei mai cunoscători la chitară î-şi vor da şi ei părereile (sau să mă corecteze smiley)


Căutaţi pe Domnul câtă vreme se poate găsi; chemaţi-L, câtă vreme este aproape - Isaia 55:6
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
6915. Postat la 15/01/2011 01:01 - 5280z2h45m
Eu as veni in ajutorul tuturor chitaristilor ( mai mult incepatori ), dar cu condintia sa isi achizitioneze chiatara aceasta, si dupa aceia cu teoria, mai discutam smiley, spor la treaba http://www.rolandmusic.ro/ax-synth.php

Nici nu e mult, pretul vreo 1000 EUR.
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
CorneliuS
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
6929. Postat la 15/01/2011 18:54 - 5279z8h51m
Da, la asta cred ca m-as descurca si eu. Pentru ca are clapesmiley


"Răsplata smereniei, a fricii de Domnul, este bogăţia, slava şi viaţa"
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
6981. Postat la 16/01/2011 21:55 - 5278z5h51m
Ovidiu, ce zici pe chitara de mai sus, de pe site-ul respectiv, poti prinde DO maior? smiley
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
6985. Postat la 17/01/2011 08:08 - 5277z19h38m
Frate, m-am uitat și văd că cuconița aceea prinde un fel de Si minor sau așa ceva( bineînțeles, cu mențiunea că mâna ei stângă nu trage pe ceva pitchband, că atunci tonul poate fi schimbat de numa... smiley), pentru că și băiatul din spatele ei cam aceeași gamă o prinde la cea electrică.
Mă bucur că la chitări vii cu o ofertă un pic mai ieftină, pt. că la acordeoane am observat că numai cele cu 4000 de euro te ung pe inimă smiley

pop jeniffer a scris:Am o rugaminte catre cei ce canta la chitara, pentru unii va parea poate ciudata dar asata e. Incerc sa invat cantarea :" Indeajuns mi-e Doamne"dar nu reusesc sa nimeresc ritmul
Jeniffer, marea problemă în asemenea cazuri, în care discutăm numai prin scris este că de fapt ritmul unei cântări poate fi modificat ăn funcție de cât de bine e dezvoltată urechea muzicală a interpretului și de cunoștințele de execuție la instrument... Îndeajuns mi-e Doamne e o cântare care poate fi cântată pe tot felul de ritmuri și măsuri. Și pe ritm de muzică populară și ballad și rock, și rock´n roll și rumba și jazz și... vals ( cu un pic de adaptare..) deci asta înseamnă că poate fi cântată și pe măsură de 2/4 și de 3/4 și de 4/4 și altele mai complexe. Cel mai simplu pentru începători e să numere 8 bătăi în jos și asta e măsura cea mai simplă pentru cântarea asta.
Dacă asta e prea simplu, urmează cel mai practicat ritm la chitară de începători: jos+pauză, jos-sus+pauză, sus-jos-sus. Cu ritmul ăsta poți cânta la început o duzină de cântări smiley. Spor îți doresc și ție și celorlalți care vor să învețe.


Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
6986. Postat la 17/01/2011 09:13 - 5277z18h33m
Nu vreau sa mai continui, dar totusi, un ultim cuvant, ar fi un - la min 7 - desi a prins la nimereala, degetul mare e pe nota la, al doilea pe do, si al treilea pe sol si la (parca ), celelalte sunt in aer, sol fiind saptele lui la, in fine , numai ma bag pe teritoriul chitaristilor, am vrut sa mai inveselesc atmosfera, dar nustiu de ce, ca sa atarag asupra mea ... . Spor la invatatura!
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
Deborah
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8046. Postat la 06/02/2011 20:38 - 5257z7h8m
Aş vrea să mă lămuriţi şi pe mine cu o problemă: cum îmi dau seama dacă o cântare e majoră sau minoră?
Din ce mi-am dat eu seama ...la cele minore refrenul se cântă mai sus, iar la cele majore nu.: smiley
Aste din ce am observat eu...smiley....acum vreau să ştiu mai exact cum e.
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
rachel
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8050. Postat la 06/02/2011 20:56 - 5257z6h49m
... si ca o completare... la cele minore se canta mai lent?????


Cu Dumnezeu greutatea unui munte nu inseamna nimic; fara El, si un fulg te zdrobeste. smileysmiley
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8053. Postat la 06/02/2011 22:40 - 5257z5h6m
La ambele postări de mai sus, răspunsul principial este " nu" ... smiley Deci refrenul urcă în funcţie de cum a compus autorul acea melodie, iar la cealaltă întrebare, cântările se cântă la viteza cerută ( dacă sunt scrise pe partitură) sau după cum e specificul cântării. Este adevărat că adesea cântările minore sunt mai duioase, dar asta nu face o regulă că toate cântările minore trebuie sau se cântă mai lent. De exemplu "Chemaţi prin cântări bucuria" e o cântare minoră, dar se cântă destul de repede. În schimb " O, Doamne mare, când privesc eu lumea" e majoră dar se cântă moderat sau chiar mai lent.

Bun, acum o să încerc să văd dacă reuşesc să explic cum să înţelegeţi dacă o cântare e minoră sau majoră... Trebuie să menţionez că eu niciodată nu mi-am pus această problemă, deoarece atunci când m-am apucat de cântat la primul instrument( chitară ) am simţit din start dacă e vorba de cântări minore sau majore. Asta ţine în primul rând de nivelul dezvoltare al urechii muzicale a fiecăruia atunci când e în stagiul de începător la un instrument. Bun, deci până aici nu v-am ajutat cu nimic..., sper să reuşesc măcar în următorul text.
E nevoie să facem un pic de terorie muzicală, şi fiind cam multă nu ştiu cum să procedez... o să încerc să fiu cât de scurt şi dacă cineva nu înţelege ceva, să revină cu întrebări şi mă voi strădui să completez.
Majoritatea din noi ştim că notele muzicale sunt o repetiţie de 8 intervale care se numesc " tonuri". ( Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si, şi iar Do, şi apoi tot aşa...) sau se mai numesc " trepte" şi când se numesc trepte, se numerotează cu cifre romane ( I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII). Între anumite tonuri sau trepte, există aşa numitele " semitonuri" ( adică jumătatea intonaţiei unui ton) Ele sunt 6 la număr, ceea ce înseamnă că 2 dintre tonurile întregi ( sau dintre trepte) nu au semiton ci între ele e direct distanţa ( tonalitatea) unui semiton. Ei bine, o să scriu acum toate tonurile şi semitonurile gamei DO şi apoi o să vă spun cum se formează Arpegiul gamei Do Major şi al lui Do minor.
Semitonurile care sunt enumerate în urcare se numesc "diezi" iar cele în coborâre "bemoli". Practic se poate spune aceluiaşi sunet şi "Do diez" (dacă următorul sunet este în urcare, de exemplu Re) şi "Re bemol" dacă sunetul următor este în coborâre, deci Do sau ceva mai jos decât Do.
Astfel, când spunem sunetele în ordine urcătoare cu tot cu semitonuri vom spune:
Do, Do diez, Re, Re diez, Mi, Fa, Fa diez, Sol, Sol diez, La, La diez, Si, Do. Şi apoi se pot repeta tot în sus sau pot coborâ înapoi. Dacă spunem în coborâre vom spune: Do, Si, Si bemol, La, La bemol, Sol, Sol bemol, Fa, Mi, Mi bemol, Re, Re bemol, Do, etc... Aşa cum am spus, în loc de Do putem spune " treapta I" , Re= "treapta a II-a" etc.

Acum, arpegiul unei game se formează pe 4 note sau trepte.
- Dacă gama e majoră, arpegiul ei se formează pe treptele I, III, V, VIII, respectiv Do, Mi, Sol, Do. Deci la gamele majore între treapta I şi III avem distanţă de 4 semitonuri ( Do-Do diez, Do diez-Re, Re-Re diez şi Re diez-Mi.) Asta e decisivă, distanţa dintre treptele I şi III.
- Dacă gama e minoră, atunci între treptele I şi III sunt numai 3 semitonuri, iar restul e la fel ca la gamele majore. Deci în cazul lui Do avem notele: Do, Re diez, Sol şi DO.

Acum, dacă aţi reuşit să prindeţi ce am spus până acum, o să vă dau 2 exemple din care să vă daţi seama (chiar şi dacă nu aţi avea ureche muzicală aproape) cum se poate deduce dacă o cântare e majoră sau minoră.

1. Voi solfegia melodia unei cântări majore, şi anume ce note se cântă pe 2 versuri:
- Po po ra şul meu, po po ra şul meu, tre zeş te te. Do do re re mi, Do do re re mi, Mi re re do. Deci, fiind o cântare majoră, în cadrul melodiei ei, când o solfegiaţi ( solfegiu= cântatul unei melodii pe note) nu se întâlneşte la treapta a III-a decât nota întreagă, "Mi". Veţi vedea la cântarea minoră că la treapta a III-a în loc de "Mi" va fi "Re diez".

1. Acum voi posta solfegiul a 2 versuri dintr-o cântare minoră:
-Che maţi prin cân tări bu cu ria, che ma ţi-o cu voi când lu craţi.Sol do do re re-diez re do si re, Sol re, re-diez fa re-diez re re-diez. Deci după cum uşor puteţi observa, dacă faceţi un solfegiu corect, la o cântare minoră distanţa dintre treapta I şi treapta III e doar de 3 semitonuri şi nu de 4 cum e la gamele majore...

Sper că v-am putut fi de ajutor. Domnul să fie cu voi şi vă doresc spor la exersat. Dacă vă mai pot ajuta cu ceva, îndrăzniţi. Şi oricum, cred că nu sunt singurul care are un pic de habar de teorie muzicală sau cunoştinţe minime la chitară după câte văd smiley


Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
Deborah
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8098. Postat la 07/02/2011 19:19 - 5256z8h27m
Mulţumim.Ei acum la exersat cu noi.
Eu când pun acordurile la vreo cântare probez să văd dacă sună bine în minor sau major...smiley...şi de obicei nimeresc, dar nu ştiam cum se procedează de fapt...smiley
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
CorneliuS
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8099. Postat la 07/02/2011 19:21 - 5256z8h24m
Poti sa folosesti regula urechii drepte pentru game majore si regula urechii stangi pentru game minoresmiley


"Răsplata smereniei, a fricii de Domnul, este bogăţia, slava şi viaţa"
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
rachel
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8102. Postat la 07/02/2011 19:53 - 5256z7h52m
smiley))tare explicatia...


Cu Dumnezeu greutatea unui munte nu inseamna nimic; fara El, si un fulg te zdrobeste. smileysmiley
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8112. Postat la 07/02/2011 20:21 - 5256z7h24m
CorneliuS - si daca un "nevoias" e surd de o ureche ca mine, a canta toate cantarile in major smiley
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
Deborah
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8114. Postat la 07/02/2011 20:32 - 5256z7h14m
Apoi frate Abdon, nu stiu cum e cu urechea aia surdă....că la tine nu se observă....Domnul să te binecuvinteze să ne mai cânţi smiley
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8452. Postat la 14/02/2011 17:52 - 5249z9h54m
Chitariştilor, cum mai staţi, de fapt.. cum mai cântaţi ? smiley Văd că nu mai zice nimeni nimic.. Le ştiţi deja pe toate? Întrebaţi ce vă deranjează şi nu reuşiţi să faceţi, poate s-a găsi cineva să vă ajute. Dacă se spune că " cu ruşinea mori de foame" , cam aşa e şi la muzică: dacă nici măcar să întrebi nu te sinchiseşti...


Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
flower
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8479. Postat la 15/02/2011 16:45 - 5248z11h1m
Aş vrea să întreb şi eu cum e cu trecerea dintr-o gamă intr-alta? Adică dacă o cântare e cântată de cineva într-o gamă care, să spunem că nu se potriveşte glasului meu( asta în cazul în care cânt şi cu vocea şi cu chitara), cum fac să o trec într-o gamă mai accesibilă? Eu am o bănuială dar nu sunt sigură că asta e metoda bună: de exemplu dacă o cântare se cântă în F major şi eu vreau să o cânt în D major,atunci acordurile F, Bb şi C vor deveni acordurile D, G ŞI A?
Sper că aţi înţeles ce nelămurire am, şi când veţi avea timp , vă rog să-mi explicaţi şi mie cum stau lucrurile în privinţa asta!
Shalom!
Deconectat RE: Chitări, chitarişti şi ceea ce ţine de acestea
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
8482. Postat la 15/02/2011 17:58 - 5248z9h47m
Da, foarte bine ai gândit Flower! smiley Schimbatul dintr-o gamă în alta se numeşte " Transpoziţie" în termeni muzicali.

Transpoziţia nu e altceva decât aritmetică pură. Dacă ştiţi să ţineţi cont de acele 2 situaţii unde între "Tonurile pline" nu există semitonuri ( între Mi-Fa şi între Si-Do) atunci notele, respectiv arpegiile( gamele) transpuse vor arăta ca în exemplul de mai jos. Acest prim exemplu e mai reprezentativ pentru note, că deşi gamele pot fi extrase tot din acest prim tabel, vi le voi scrie şi separat ca să înţelegeţi mai bine. Deci, suitor avem următoarele note:

Do......Do#....Re....Re#....Mi.....Fa......Fa#...Sol.....Sol#...La....La#...Si.....Do
Do#....Re......Re#..Mi.......Fa.....Fa#...Sol.....Sol#...La......La#..Si......Do....Do#
Re.......Re#...Mi......Fa......Fa#..Sol.....Sol#...La......La#....Si.....Do.....Do#..Re
Re#....Mi......Fa......Fa#....Sol...Sol#...La......La#....Si......Do.....Do#...Re....Re#
Mi.......Fa......Fa#...Sol.....Sol#..La......La#....Si......Do.....Do#...Re......Re#..Mi


... şi aşa mai departe... ar fi bine pentru începători să-şi facă un tabel întreg, cu toate notele după exemplul ce l-am scris eu mai sus. Deci practic şi pe orizontală şi pe verticală sunetele urcă un semiton. Regula transpoziţiilor la game( acorduri) fiind aceeaşi, (deci tot aritmetică pură) putem găsi următoarele relaţii între game şi modul cum pot fi transpuse. Vă voi da tot aşa un început de tabel. Şi cine va şti să-l termine, şi apoi să-l folosească, va şti ce acorduri să prindă din orice gamă, la orice cântare cu precizie de aprox 80%. Deci majoritatea cântărilor trec prin unele dintre aceste game:

Do.M......Fa.M......Sol.M......La.m......Re.m
Do#M....Fa#M....Sol#M......La#m.....Re#m
Re.M......Sol.M.....La.M.......Si.m........Mi.m
Re#M....Sol#M....La#M.....Do.m.......Fa.m
Mi.M......La.M.......Si.M.......Do#m.....Fa#m
De reţinut că în tabelul acesta al II-lea sunetele urcă câte un semiton doar pe fiecare coloană în jos. Deci vedeţi că pe fiecare coloană avem de sus în jos: Do.M, Do#M, Re.M, Re#M, etc. Deci dacă de regulă la o cântare pe care o când din Do.M folosesc acordurile: Fa.M, Sol.M, La.m şi Re.m, atunci la aceeaşi cântare dacă o cânt din Re.M, voi folosi toate acordurile din Do.M cu 2 semitonuri mai sus, deci vom avea: Re.M, Sol.M, La.M, Si.m şi Mi.m. Unde litera "M"= major şi "m"= minor.

O să vă dau şi un exemplu de acorduri din game minore, dar de data asta mai introducem pentru cei care încă nu ştiu stilul de scris gamele în limbaj internaţional. Ce înseamnă asta? Asta înseamnă că numele Do, Re, Mi, etc ( ce au provenienţă italiană din câte ştiu) în limbajul internaţional se notează altfel, cu câte o literă de la "A" la "G". Prima literă "A" corespunde lui "La" şi apoi avem în continuare:
"A"="La";
"B"(uneori la nemţi mai e şi "H"smiley="Si";
"C"="Do";
"D"="Re";
"E"=Mi";
"F"="Fa";
"G"="Sol".

În limbajul internaţional, când e vorba de acorduri, dacă e un acord major se scrie cu literă mare, de exemplu: Sol.M= G sau Do.M=C. Dacă e vorba de un acord minor se scrie cu literă mică. De ex: Mi.m=e; sau La.m=a.
Şi acum să vă arăt începutul unui tabel cu acorduri din cercul gamelor. Aceste acorduri ca şi la gamele majore, se folosesc la aprox80% (aş zice eu) din cântările obişnuite. De data asta scriu gamele în limbaj internaţional ca să vă învăţaţi şi cu el:

c......f.......G......A#....D#.....G7
c#...f#.....G#....B......E.......G#7
d.....g.......A......C......F........A7
d#...g#....A#...C#....F#.....A#7
e.....a.......B......D......G.......B7

etc. Sper că am putut fi măcar cu ceva de folos. Dacă aveţi neclarităţi reveniţi asupra ideii şi întrebaţi.
Aproppos, aceste lecţii sunt valabile universal în muzică, indiferent la ce instrument le folosiţi.


Am învăţat că este prea greu să-ţi dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni şi a-ţi susţine părerile. - O.P.
Pagina 2 din 3 < 1 2 3 >
Salt la forumul:

Copyright © 2009-2025 / 5769-5785 melhisedec.ro
19509100 vizite unice Powered by PHP-Fusion