Portal melhisedec.ro

Pagina principală · Biblia online · Articole · Cântări · Poezii · Descărcări · Forum de discuţii · Calendar
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Apasă aici pentru înregistrare.

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă aici.

Navigare
Pagina principală
Biblia online
Sărbători
Luni noi
Articole
Cântări
Poezii
Descărcări
Întrebări frecvente
Forum de discuţii
Calendar
Legături pe internet
Categorii știri
Contactaţi-ne
Galerie foto
Căutare

Versetul zilei
"Căci în șase zile a făcut Domnul cerurile, pământul și marea, și tot ce este în ele, iar în ziua a șaptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnă și a sfințit-o"
Exodul 20:11

Cugetarea zilei
"Încă de la început, Sabatul a fost conceput pentru a face posibilă comunicarea sfântă dintre Dumnezeu și om."

Dr. Hans LaRondelle


Noi articole
Sarbatoarea Pesah / ...
Nu-i altă dragoste..
Religie launtrica..
Pâine vie...
Străpuns..

Statistici utilizare
Vizitatori online: 3
> Membri conectaţi: 0
Membri înregistraţi: 693
Cel mai nou membru: Ioana Cristina
> Membri banați: 0

Ajutor utilizare
Aici puteti vedea un tutorial al portalului. Daca nu aveti PowerPoint instalat va sugeram PowerPoint Viewer 97.

Meditații, numărul 7

       REFLECTÂND LA CINCIZECIME

   Orice eveniment petrecut își are importanța lui în istorie iar dacă este de o semnificație deosebit de mare, în cinstea lui se stabilește o zi de sărbătoare. Sărbătoarea Cincizecimii este probabil prea cunoscută ca să ne mai punem întrebarea motivului instituirii ei, dar pentru că uneori există opinii diferite, este bine să observăm ce vorbește Biblia cu privire la ea.

   Cred că ar fi un lucru constructiv să ne oprim puțin măcar asupra denumirilor ce le poartă și vom descoperi câteva lucruri minunate ce se află în spatele acestei zile importante de sărbătoare.

   Mai întâi cred că ar trebui să atrag atenția asupra riscului de a confunda sărbătoarea biblică „Cincizecimea” cu „Rusaliile”. Este vorba aici de un amănunt pe care multe biserici creștine nici nu-l observă, sau căruia mai bine zis, nu vor să-i dea importanță. În calendarul religios-păgân al Imperiului Roman, exista o sărbătoare numită „Rosalia” în care erau cinstiți morții fiecărei familii și care avea loc la sfârșitul lunii Mai sau uneori pe la începutul lui Iunie, în perioada înfloririi trandafirilor (care în latină se numesc „rosa” și de aici și numele sărbătorii). Atunci erau duse la morminte buchete din aceste flori și aveau loc diferite ritualuri păgâne. Cred că nu e cazul să intrăm în prea multe detalii, ci important este să reținem doar ideea că odată cu dorința de creștinare în masă a populației Imperiului Roman, o serie de sărbători creștine au fost fuzionate cu practici păgâne, sau au fost adăugate ritualuri așa zis creștine unor sărbători păgâne tocmai din dorința de a conduce oamenii la sărbători comune și la timpuri de închinare concomitente așa cum s-a întâmplat și în cadrul Crăciunului; și exemplele ar putea continua... Totuși Dumnezeu are un popor deosebit între toate popoarele, cu Legi și orânduieli deosebite – Estera 3:8.

   „Festivalul secerișului” este unul din numele pe care îl poartă această sărbătoare în cadrul poporului evreu, ca semnificație a încheierii secerișului orzului și grâului din prima recoltă a anului. Este un prilej de bucurie și aducere de mulțumiri Celui Prea-Înalt pentru recolta timpurie a acelui an.

   De asemenea în limba ebraică o altă denumire este „Șavuot” care înseamnă „Sărbătoarea Săptămânilor”. Aceasta tocmai pentru că Domnul a poruncit ca începând cu a doua zi, după prima zi a Sărbătorii Azimelor să fie numărate 7 săptămâni întregi iar următoarea zi din săptămâna care trebuia să înceapă, să fie declarată zi de sărbătoare.

   Tot aici este vorba de aceeași sărbătoare biblică numită și Cincizecime, din data de 6 Sivan. Această dată rezultă în urma numărării a 50 de zile începând din 16 Nisan (prima lună a anului biblic), din ziua în care era adus Preotului ca să fie legănat înaintea Domnului un snop de orz, ca ofrandă, sau ca prim rod al secerișului orzului. Lev 23:15, 16. Acest snop nu simboliza altceva decât învierea glorioasă a Marelui nostru Mântuitor Iisus Hristos. Odată împlinite acele 50 de zile, poporul evreu, proaspăt eliberat din robia egipteană se afla la poalele muntelui Sinai și avea să încheie cu Eliberatorul său un legământ pe baza legii primite la această sărbătoare. Legământul – cuprinzând de altfel Legea lui Dumnezeu – a fost scris pe niște table de piatră și pecetluit cu sângele a multor jertfe de animale – Deut 4:13, Exod 24:8.

   În această ordine de idei s-a împlinit Cuvântul lui Dumnezeu cu privire la noul Legământ pe care Domnul l-a încheiat cu „noul Israel” tot într-o zi a Cincizecimii, cînd Legile sfinte ale lui Dumnezeu aveau să fie scrise prin Duhul Sfânt în inima Apostolilor și a primilor credincioși creștini, Legământul fiind încheiat în baza celui mai valoros sânge din Univers, acel al lui Mesia, Fiul lui Dumnezeu și pecetluit cu Duhul Sfânt – Evrei 8:8-10, Matei 26:28, Efes 4:30. Trist este că mulți creștini vorbesc despre un nou Legământ prin sângele lui Iisus dar majoritatea nu vor să ia în considerare faptul că acest legământ se bazează pe păzirea Legilor și Poruncilor Domnului. În Ioan 14:15-17 Domnul Iisus spune: „Dacă Mă iubiți, veți păzi poruncile Mele.  Și Eu voi ruga pe Tatăl, și El vă va da un alt mângîietor (Grecește: Paraclet, apărător, ajutor), care să rămână cu voi în veac; și anume, Duhul adevărului pe care lumea nu-l poate primi, pentru că nu-L vede și nu-L cunoaște; dar voi Îl cunoașteți, căci rămâne cu voi, și va fi în voi.”

   Și acum îmi pun o întrebare retorică, iar dacă vrei, iubite cititor, ți-o vei pune și tu; Dacă Apostolii nu ar mai fi luat parte la sărbătoarea Cincizecimii, pe motiv că ea face parte din legea care a fost desființată, ar mai fi avut ei parte de pecetluirea cu Duhul Sfânt? Cum ar mai fi dat ei dovadă că-L iubesc pe Domnul împlinindu-I poruncile dacă nu ar fi sărbătorit ei cu adunare de sărbătoare această zi? Biblia spune că în Ziua Cincizecimii erau toți împreună, în același loc – Fapte 2:1

   Și în final, o altă denumire a sărbătorii este „Sărbătoarea primelor roade”. Nu întâmplător îi este atribuită și această denumire, pentru că, dacă evreii pot să mulțumească Domnului pentru șapte feluri de roade culese în această primă parte a anului (orz, grâu, smochine, struguri, rodii, măsline și curmale), Dumnezeu în marea Sa înțelepciune a hotărât ca la această sărbătoare să aibă loc pecetluirea cu Duhul Său a primilor creștini prin botezul cu Duhul Sfânt și revărsarea minunatelor daruri ale Sale peste Apostoli. Este frumos lucru să te poți bucura de roadele câmpului, dar cu atât mai minunat este să guști din darurile cerești pe care le revarsă Dumnezeu din Duhul Său, din roada Duhului Sfânt pe care a lăsat-o Domnul pentru noi ca să ne deosebim de cei din lume.

   Această sărbătoare este a doua în cursul anului ca timp cronologic, dintre cele trei sărbători în care se făcea pelerinaj la Ieruslim. Atunci erau duse la Templu și închinate Domnului zeciuielile și partea de dărncie din binecuvântarea obținută în urma strângerii recoltei timpurii a anului iar faptul acesta ne aduce aminte de învățătura ce a spus-o Domnul Iisus, pe vremea când era încă pe Pământ – Matei 23:23 „Vai de voi, cărturari și Farisei fățarnici! Pentru că voi dați zeciuială din izmă, din mărar și din chimen, și lăsați nefăcute cele mai însemnate lucruri din Lege: dreptatea, mila și credincioșia; pe acestea trebuia să le faceți, și pe acelea să nu le lăsați nefăcute.”  Nimeni nu-și dorește să i se adreseze Domnul în felul acesta, dar oare luăm noi seama la ceea ce ne spune El? Una din marile diferențe dintre noi ca popor al noului Legământ și cei din vechiul Legământ este că noi păzim poruncile Domnului din dragoste pentru El, tocmai pentru că tot prin dragoste am și fost iertați de păcate, iar acum nu mai dorim să păcătuim. Acesta este motivul dorinței de a împlini Legea lui Dumnezeu.

   Cum ne vom prezenta la Sărbătoare? Ducând cu noi din binecuvântările materiale, în special financiare ca să se poată face parte din ele și săracilor și celor ce nu au și astfel sărbătoarea să fie un prilej de bucurie comun. În același timp purtând în noi și răspândind pretutindeni pe unde ne aflăm dulcea roadă a Duhului Sfânt care se conturează din vorbe, dar este simțită doar prin fapte, și zic Dumnezeu să ne ajute în toate!

   Să aveți o sărbătoare binecuvântată,

                                                               Ovidiu Cosma
Postat de Administrator la 14/09/2009 1 Comentarii · 1881 Vizualizări · Imprimă

Comentarii
Te rog conectează-te pentru a vedea comentariile.

Postează comentariu
Te rog conectează-te pentru a posta un comentariu.

Evaluări
Evaluarea este disponibilă doar membrilor.

Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.

Nu au fost postate evaluări.

Copyright © 2009-2025 / 5769-5785 melhisedec.ro
19404918 vizite unice Powered by PHP-Fusion